2

Betaalregeling

Komt je betaaldatum niet uit?

Je kan je betaaldatum aanpassen onderaan de facturen pagina op My Eneco.

Ga naar My Eneco

Ik heb een betaalplan: hoe werkt dit?

Als je van ons een afbetalingsplan hebt ontvangen, is het belangrijk dat je rekening houdt met onderstaande instructies. 

  • Een afbetalingsplan verloopt volgens de betaalmethode van je facturen (overschrijving of domiciliëring).  
  • Betaal je via overschrijving? Zorg er dan voor dat je iedere maand betaalt vóór de afgesproken vervaldatum. Bij één laattijdige betaling vervalt het betaalplan automatisch en kun je eventueel bijkomende kosten ontvangen. 
  • Gebruik bij elke betaling de gestructureerde mededeling die vermeld staat op het document. 
  • Betaal het exacte bedrag dat voor die maand vermeld staat op het document. 

Ik kan niet op tijd betalen. Wat nu?

Je hebt standaard 18 dagen om je factuur te betalen. Uiteraard kan het wel eens voorvallen dat je niet binnen deze termijn kunt betalen. Om te voorkomen dat we je extra kosten aanrekenen, kan je een uitstel van betaling aanvragen via My Eneco wanneer je betaalt via overschrijving (hier kan je ook je openstaand saldo terugvinden). 

Wat gebeurt er als ik niet betaal?

Voor dat je factuur vervalt, krijg je van ons een herinnering per mail. Als je de betaaltermijn met enkele dagen overschrijdt, krijg je van ons een tweede herinnering. Ontvangen we hierna geen betaling, dan sturen we jou een ingebrekestelling. Voor de 2e en 3e herinneringsbrief rekenen wij een kost aan. 

Nog steeds geen betaling ontvangen? Dan starten wij een invorderingsprocedure volgens de geldende wetgeving van jouw regio. Deze procedure brengt kosten met zich mee. We rekenen deze kosten aan jou door. Lees hier meer over onze invorderingsprocedure. 

Een volledig overzicht bekijken van je openstaand saldo doe je hier.