Je kan je betaaldatum aanpassen onderaan de facturen pagina op My Eneco.
Ga naar My EnecoJe kan ervoor kiezen om de betalingen van je openstaande saldo te spreiden met een betaalplan. Het is mogelijk een betaalplan aan te vragen wanneer je een hoge afrekening hebt ontvangen.
Een betaalplan aanvragen kan via ons contactformulier. Na ontvangst bekijken we wat mogelijk is en doen we je een voorstel. Hoe een betaalplan in zijn werk gaat vind je hier terug.
Als je van ons een afbetalingsplan hebt ontvangen, is het belangrijk dat je rekening houdt met onderstaande instructies.
Je hebt standaard 18 dagen om je factuur te betalen. Uiteraard kan het wel eens voorvallen dat je niet binnen deze termijn kunt betalen. Om te voorkomen dat we je extra kosten aanrekenen, kan je een uitstel van betaling aanvragen via My Eneco (hier kan je ook je openstaand saldo terugvinden). Je kan dit enkel aanvragen wanneer je betaalt via overschrijving en de uiterste betaaldatum overschreden is.
Voor dat je factuur vervalt, krijg je van ons een herinnering per mail. Als je de betaaltermijn met enkele dagen overschrijdt, krijg je van ons een tweede herinnering. Ontvangen we hierna geen betaling, dan sturen we jou een ingebrekestelling. Voor de 2e en 3e herinneringsbrief rekenen wij een kost aan.
Nog steeds geen betaling ontvangen? Dan starten wij een invorderingsprocedure volgens de geldende wetgeving van jouw regio. Deze procedure brengt kosten met zich mee. We rekenen deze kosten aan jou door. Lees hier meer over onze invorderingsprocedure.
Een volledig overzicht bekijken van je openstaand saldo doe je hier.