Hoe kunnen wij jou helpen?

Meestgestelde vragen
Dit zijn momenteel de meestgestelde vragen aan onze klantendienst.
1. Je vraag gaat over?
2. Kies het onderwerp
3. Kies je vraag
Wat is een voorschotfactuur?
Hoe berekenen jullie mijn voorschotbedrag?
Hoe pas ik zelf mijn voorschotbedrag aan?
Hoe pas ik zelf mijn betaalvoorkeuren aan?
Wanneer krijg ik mijn eerste voorschotfactuur?
Ik kreeg mijn eerste voorschotfactuur. Waarom is het bedrag anders dan beloofd?
Waar vind ik een kopie van mijn voorschotfactuur?
Ik kreeg geld terug op mijn afrekening. Waarom verhogen jullie alsnog mijn voorschotbedrag?
Passen jullie mijn voorschotbedrag automatisch aan bij een wijziging van mijn tariefkaart?
Waarom kreeg ik een voorstel om mijn voorschotbedrag aan te passen?
Ik kreeg een voorstel voor de aanpassing van mijn voorschotbedrag, wat zijn mijn opties?
Is het nodig dat ik mijn voorschotbedrag verlaag tijdens een periode van leegstand?
Wat is een afrekening?
Wanneer krijg ik mijn afrekening?
Ik kreeg slechts voor één aansluiting (gas of elektriciteit) een afrekening. Wanneer krijg ik de afrekening van mijn andere aansluiting?
Wanneer krijg ik mijn terugbetaling?
Ik betaal mijn facturen via domiciliëring. Kan ik mijn afrekening per overschrijving betalen?
Waarom is mijn afrekening zo hoog?
De meterstanden op mijn afrekening kloppen niet. Wat nu?
Waar vind ik een gedetailleerde afrekening?
Welke voorschotten verrekenen jullie op mijn afrekening?
Hoe verdelen jullie mijn verbruik op mijn afrekening bij een productwissel?
Waarom kreeg ik een tussentijdse afrekening?
Waarom kreeg ik een herberekening van mijn afrekening?
Mijn meterstanden zitten vast. Wanneer krijg ik mijn afrekening?
Ik heb zonnepanelen, maar jullie zijn hier nog niet van op de hoogte. Wat gebeurt er met mijn injectie?
Wat is een maandelijkse afrekening?
Kan ik een maandelijkse afrekening krijgen?
Wat zijn de voorwaarden om een maandelijkse afrekening te krijgen?
Vanaf wanneer kan ik een maandelijkse afrekening krijgen?
Hoe verloopt de overstap van jaarlijkse naar maandelijkse afrekeningen?
Wanneer krijg ik mijn maandelijkse afrekening?
Waar vind ik mijn korting terug?
Wanneer en hoe ontvang ik mijn korting?
Waarom kreeg ik maar een deel van mijn korting?
Hoe vraag ik de Gezinsbond-korting aan?
Waar raadpleeg ik mijn openstaand saldo?
Waarom kreeg ik een herinnering?
Ik betaalde mijn factuur. Waarom krijg ik alsnog een herinnering?
Hoe pas ik zelf mijn betaalvoorkeuren aan?
Wat gebeurt er als ik niet betaal?
Hoe word ik klant bij Eneco?
Hoe teken ik een contract voor mijn tweede adres/aansluiting?
Hoe laat ik mijn gesloten meter openen?
Wat is een EAN-code en waar vind ik deze?
Kan ik veranderen van energieleverancier of mijn contract stopzetten, ondanks mijn gegevens vastzitten?
Hoe pas ik mijn naam aan op mijn leveringscontract?
Omschakelen van particulier naar zakelijk contract of omgekeerd?
Hoe pas ik mijn facturatieadres aan?
Hoe pas ik mijn e-mailadres aan?
Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen voor een terugbetaling?
Hoe pas ik mijn persoonlijke gegevens aan?
Hoe pas ik zelf mijn persoonlijke gegevens aan?
Wat is een budgetmeter?
Waarom krijg ik een budgetmeter?
Kan ik zelf kiezen voor een budgetmeter?
Hoe laad ik mijn budgetmeter op?
Wat gebeurt er wanneer ik mijn budgetmeter niet op tijd oplaad?
Krijg ik nog voorschotfacturen bij een budgetmeter?
Hoe lees ik de meterstanden af van een budgetmeter?
Hoe deactiveer ik een budgetmeter?
Ik heb een gedeactiveerde budgetmeter staan, wat nu?
Waar vind ik meer informatie over de werking van mijn budgetmeter?
Hoe annuleer ik mijn contractaanvraag?
Hoe regel ik de energieovername in geval van overlijden?
Hoe regel ik de energieovername in geval van scheiding?
Kan ik veranderen van energieleverancier of mijn contract stopzetten, ondanks mijn gegevens vastzitten?
Wanneer hernieuwt mijn contract?
Waarom stelt Eneco mij een ander product voor bij de hernieuwing van mijn contract?
Passen jullie mijn voorschotbedrag automatisch aan bij een wijziging van mijn tariefkaart?
Hoe verander ik van product?
Welk tarief heb ik?
Wanneer hernieuwt mijn contract?
Hoe verander ik van product?
Welke soorten energietarieven biedt Eneco aan?
Welk soort energietarief past het best bij mij?
Wat is de vaste vergoeding?
Wat is een indexatieparameter?
Wat gebeurt er met jullie vast tarief wanneer de energieprijzen dalen?
Waarom is de duurtijd van het vast product beperkt tot 1 jaar?
Wat is sociaal tarief?
Wanneer heb ik recht op het sociaal tarief?
Hoe verkrijg ik sociaal tarief bij Eneco?
Waar zie ik of ik sociaal tarief heb?
Wat als mijn recht op sociaal tarief vervalt?
Hoe zie ik af van mijn recht op sociaal tarief?
Kan ik nog genieten van het uitgebreid sociaal tarief voor de rechthebbenden op de verhoogde tegemoetkoming?
Tot wanneer krijg ik het sociaal tarief op basis van de verhoogde tegemoetkoming?
Kan ik me verzetten tegen de verwerking van mijn persoonsgegevens in kader van de automatische toekenning van sociaal tarief?
Waar kan ik terecht met algemene vragen over sociaal tarief?
Mijn sociaal tarief op basis van een verhoogde tegemoetkoming vervalt, wat nu?
Wie is mijn netbeheerder?
Elektriciteitspanne of storing: wat nu?
Ik heb een nieuwe meter, maar jullie zijn hier nog niet van op de hoogte. Wat kan ik doen?
Lijd ik als klant schade doordat mijn dossier geblokkeerd is?
Wat is een energieovernamedocument?
Hoe bezorg ik jullie mijn energieovernamedocument?
Wat is een EAN-code en waar vind ik deze?
Hoeveel tijd heb ik om mijn verhuis door te geven?
Hoe geef ik mijn verhuis online door?
Waarom mijn contract meenemen naar mijn nieuwe woning?
Is het nodig dat ik mijn voorschotbedrag verlaag tijdens een periode van leegstand?
Kan ik mijn verhuis regelen wanneer mijn gegevens vastzitten?
Wat is een energieovernamedocument?
Hoe bezorg ik jullie mijn energieovernamedocument?
Waarom mijn contract meenemen naar mijn nieuwe woning?
Ik heb een factuur van een andere leverancier ontvangen op mijn nieuw adres
Kan ik mijn verhuis regelen wanneer mijn gegevens vastzitten?
Voorschotten oude woning
Voorschotten nieuwe woning
Mijn contract is beëindigd maar ik heb toch nog een voorschot ontvangen?
Ik heb een factuur van een andere leverancier ontvangen op mijn nieuw adres
Wanneer ontvang ik de slotafrekening van mijn vorig adres?
Hoe pas ik mijn facturatieadres aan?
Hoe vraag ik een domiciliëring aan?
Hoe pas ik zelf het rekeningnummer van mijn domiciliëring aan?
Kan ik ervoor kiezen om enkel mijn voorschotfacturen via domiciliëring te betalen?
Kan ik via domiciliëring betalen met een buitenlands rekeningnummer?
Mijn betaling via domiciliëring is niet gelukt. Wat nu?
Waar raadpleeg ik mijn openstaand saldo?
Op welk rekeningnummer betaal ik mijn factuur?
Ik kan niet op tijd betalen. Wat nu?
Wat gebeurt er als ik niet betaal?
Wanneer krijg ik mijn terugbetaling?
Hoe kan ik mijn rekeningnummer wijzigen voor een terugbetaling?
Heb je een betaling uitgevoerd die niet voor Eneco was?
Waarom kreeg ik maar een deel van mijn terugbetaling?
Ik kan niet op tijd betalen. Wat nu?
Hoe werkt een betaalplan?
Hoe vraag ik een betaalplan aan?
Hoe vraag ik een betaaluitstel aan?
Wat gebeurt er als ik niet betaal?
Hoe contacteer ik het incassobureau?
Waar raadpleeg ik mijn openstaand saldo?
Waarom kreeg ik een herinnering?
Ik betaalde mijn factuur. Waarom krijg ik alsnog een herinnering?
Hoe pas ik zelf mijn betaalvoorkeuren aan?
Wat gebeurt er als ik niet betaal?
Wat is een voorschotfactuur?
Hoe berekenen jullie mijn voorschotbedrag?
Wanneer krijg ik mijn eerste voorschotfactuur?
Ik kreeg mijn eerste voorschotfactuur. Waarom is het bedrag anders dan beloofd?
Hoe pas ik zelf mijn voorschotbedrag aan?
Hoe pas ik zelf mijn betaalvoorkeuren aan?
Wat kan ik allemaal doen op My Eneco?
Hoe registreer ik me op My Eneco?
Hoe log ik in op My Eneco?
Hoe pas ik mijn logingegevens voor My Eneco aan?
Wat doe ik als ik niet kan inloggen in My Eneco?
Ik ben mijn e-mailadres vergeten, wat nu?
Ik ben mijn wachtwoord vergeten, wat nu?
Hoe koppel ik meerdere klantnummers aan mijn My Eneco-account?
Hoe pas ik mijn logingegevens voor My Eneco aan?
Hoe pas ik zelf mijn persoonlijke gegevens aan?
Hoe pas ik zelf mijn betaalvoorkeuren aan?
Hoe pas ik zelf mijn voorschotbedrag aan?
Waarom lukt de aanpassing van mijn voorschotbedrag niet via My Eneco?
Waar raadpleeg ik mijn openstaand saldo?
Waar vind ik een overzicht van mijn facturen?
Waar vind ik een gedetailleerde afrekening?
Hoe pas ik zelf mijn betaalvoorkeuren aan?
Hoe pas ik zelf mijn voorschotbedrag aan?
Hoe pas ik zelf het rekeningnummer van mijn domiciliëring aan?
Welk rekeningnummer gebruiken jullie voor een terugbetaling?
Hoe vraag ik een betaaluitstel aan?
Hoe vraag ik een betaalplan aan?
Waar kan ik mijn verbruik opvolgen?
Welke meterstanden zie ik in de Energy Monitor?
Gebruiken jullie de meterstanden in de Energy Monitor om mijn voorschot te herberekenen?
Hoe geef ik zelf meterstanden in op de Energy Monitor?
Hoe pas ik de frequentie aan van de herinneringen voor het ingeven van mijn meterstanden in de Energy Monitor?
Wat gebeurt er met mijn meterstanden in de Energy Monitor bij de plaatsing van een digitale meter?
Offerte aanvragen voor zonnepanelen?
Hoeveel zonnepanelen heb ik nodig?
Hoe snel verdien ik mijn zonne-installatie terug?
Hoe werkt een zonne-installatie?
Digitale meters en zonnepanelen. Dit moet je weten.
Hoe en waar kan ik mijn zonnepanelen aangeven?
Wat is prosumententarief?
Hoe pas ik zelf mijn voorschotbedrag aan?
Ik heb net zonnepanelen geplaatst en mijn voorschot wordt verhoogd
Ik heb zonnepanelen, maar jullie zijn hier nog niet van op de hoogte. Wat gebeurt er met mijn injectie?
Wanneer start mijn HomeServe ketelonderhoudscontract en hoe lang loopt het?
Hoe en wanneer wordt een onderhoudsbeurt ingepland?
Kan de onderhoudstechnicus weigeren om het onderhoud uit te voeren?
Moet ik iets betalen aan de technicus?
Wat gebeurt er als de technicus merkt dat er iets moet hersteld worden?
Wat als ik mijn verwarmingsketel niet (tijdig) laat onderhouden? Of als ik het attest niet kan voorleggen?
Ik ben huurder. Moet mijn huisbaas dan niet voor het onderhoud van de verwarmingsketel zorgen?
Contacteer onze klantendienst
Nog steeds geen antwoord?
-
Ben je nog geen klant? Momenteel zijn wij geopend.
-
Ben je al klant? Momenteel zijn wij geopend.
Reeds klant en vragen omtrent facturatie?
Reeds klant en algemene vragen?