HomeServe Ketelonderhoud
Hou jouw verwarmingsketel steeds in topconditie met een onderhoudscontract.

Waarom kiezen voor ons ketelonderhoud?
HomeServe herinnert jou aan het volgend onderhoud. Zo hoef je er zelf niet aan te denken! En je bent steeds in orde met alle wettelijke verplichtingen.
HomeServe werkt met gespecialiseerde onderhoudstechnici. Jouw verwarmingsketel verdient dan ook het beste onderhoud.
En dus geen verrassingen. Verplaatsingskosten, werkuren en kleine onderhoudsmaterialen zijn in de prijs inbegrepen.
Inclusief zon- en feestdagen! Zowel voor noodgevallen als voor minder dringende herstellingen. HomeServe staat voor je klaar.
Kies je formule
Aardgas
Mazout
Allemaal inbegrepen in jouw ketelonderhoud
- Veiligheidscontrole en rendementsmeting
- Reinigen en afregelen van jouw ketel
- Wettelijke attesten
- Verplaatsingskosten
- Werkuren
- Kleine onderhoudsmaterialen
*Prijzen zijn incl. 6% btw. Is jouw woning minder dan tien jaar in gebruik? Dan bedraagt de btw 21%.
Veelgestelde vragen
-
Wie is HomeServe?
HomeServe is al meer dan 25 jaar expert in onderhoud, herstellingen en bijstand in huis. Ze beschikken over een lokaal netwerk van gecertificeerde herstellers en onderhoudstechniekers. Wij zijn ervan overtuigd dat je verwarmingsketel bij hen in goede handen is.
-
Ik heb een contract voor ketelonderhoud bij HomeServe. Wat betekent dit voor mij?
Het onderhoud van jouw verwarmingsketel is een vak apart. De uitvoering gebeurt best onder het toeziend oog van een specialist. Onze partner HomeServe is zo’n specialist. Daarom kiezen wij ervoor om jouw onderhoudscontract toe te vertrouwen aan HomeServe. Zo heb je één aanspreekpunt voor al jouw vragen over je ketelonderhoud.
Ik heb een contract voor ketelonderhoud bij Eneco. Wat verandert er voor mij?
Je contract wordt binnenkort overgedragen aan HomeServe. We brengen je op de hoogte per brief of e-mail als het zover is. Je hoeft verder niets te doen. HomeServe contacteert je om je volgende onderhoud in te plannen.
Als je al een onderhoud gepland hebt, handelt HomeServe dit verder af. We dragen je contract pas over nadat je gepland onderhoud succesvol is uitgevoerd.
Ik heb een vraag in verband met mijn onderhoudscontract. Bij wie kan ik terecht?
Neem voor al je vragen over ketelonderhoud contact op met de klantendienst van HomeServe:
- Telefonisch: 02 790 03 06, van maandag tot en met vrijdag tussen 8u en 19u
- Per e-mail: customerinfo@homeserve.be
Ik heb interesse in een onderhoudscontract. Wat nu?
Onderteken eenvoudig een contract voor een HomeServe ketelonderhoud via deze pagina.
-
Hoe en wanneer wordt een onderhoudsbeurt ingepland?
HomeServe contacteert jou ca. 2 à 3 weken na de ondertekening van jouw contract om jouw eerste onderhoud in te plannen. Voor een volgend onderhoud contacteert HomeServe je 2 maanden op voorhand. Heb je dringend een onderhoud nodig of wil je een gemaakte afspraak wijzigen, contacteer de klantendienst van HomeServe op het nummer 02 790 03 06.
-
Ik ben huurder. Moet mijn huisbaas dan niet voor het onderhoud van de verwarmingsketel zorgen?
In Vlaanderen en Wallonië is de bewoner verantwoordelijk voor het onderhoud (respectievelijk de controle) van de verwarmingsketel. Ben je huurder, dan is het dus aan jou om het nodige te doen.
Als tijdens het onderhoud blijkt dat er werken nodig zijn aan de ketel bezorg je het interventierapport aan je huisbaas. Die heeft vervolgens 3 maanden tijd om de installatie in orde te brengen. De eigenaar is overigens ook verantwoordelijk voor de verplichte keuring van een nieuw toestel bij ingebruikname.
Je doet er alleszins goed aan jouw huisbaas steeds een duplicaat te bezorgen van jouw onderhoudsattest, ook indien er geen opmerkingen zijn. Omgekeerd, indien je nieuwe huurder bent, kan je een duplicaat van de laatste 2 onderhoudsattesten opvragen bij de verhuurder.
Tip: Lees er zeker jouw huurovereenkomst op na: deze kan eventueel aanvullende verplichtingen opleggen aan jou als huurder.
-
Wanneer start mijn HomeServe ketelonderhoudscontract en hoe lang loopt het?
Een HomeServe ketelonderhoudscontract start onmiddellijk na de ondertekening. Je begint meteen met het betalen van je maandelijkse of 3-maandelijkse bijdrage, zodat je de kost van het onderhoud kan spreiden. Je contract is van onbepaalde duur en kan op elk ogenblik opgezegd worden, mits een opzegperiode van één maand. Zeg je op voor je volgende onderhoud, dan betaalt HomeServe je reeds betaalde bijdragen terug. Zeg je op na een onderhoud en is dat onderhoud nog niet volledig betaald met je periodieke bijdragen, dan ontvang je een laatste factuur voor het resterende bedrag.
-
-
Kan de onderhoudstechnicus weigeren om het onderhoud uit te voeren?
Ja, dat kan bij uitzondering gebeuren. De onderhoudstechnicus is persoonlijk verantwoordelijk voor het uitgevoerde onderhoud. Hij voert altijd een veiligheidscontrole uit waarbij hij de omgeving en de goede werking van jouw verwarmingsketel evalueert.
Stelt de technicus vast dat jouw installatie niet reglementair is, de luchtaanvoer of de rookafvoer niet in orde zijn of dat hij niet veilig aan jouw ketel kan werken, dan mag hij weigeren om het onderhoud uit te voeren.
-
Wat als ik mijn verwarmingsketel niet (tijdig) laat onderhouden? Of als ik het attest niet kan voorleggen?
Het onderhouden van jouw centrale verwarmingsketel op aardgas of stookolie is wettelijk verplicht. Indien je hier niet aan voldoet, kan je mogelijks beboet worden.
-
Wat gebeurt er als de technicus merkt dat er iets moet hersteld worden?
Tijdens het onderhoud kan het gebeuren dat de technicus een gebrek vaststelt waarvoor een herstelling nodig is die buiten het normale onderhoud valt. Indien het een kleine herstelling betreft, waarvoor hij de tijd en de nodige onderdelen beschikbaar heeft, zal hij je opgeven hoeveel de herstelling kost en die – na jouw akkoord – onmiddellijk uitvoeren.
De extra kosten van de herstelling regel je rechtstreeks met de technicus. Gaat het om een grotere herstelling, dan dien je een nieuwe afspraak te maken met HomeServe of kan je aan jouw eigen installateur vragen om de herstelling uit te voeren. Afhankelijk van de ernst van het defect, zal de technicus al dan niet wachten met de uitvoering van het onderhoud tot de herstelling gebeurd is.
-