2

My Eneco

Antwoorden op vragen over onder meer hoe inloggen, hoe je paswoord wijzigen, over de Energiemonitor, ...

Aan de slag met My Eneco

Registreren
Surf naar my.eneco.be en registreer je aan de hand van je e-mailadres. Opgelet: je doet dit best met het e-mailadres dat gekoppeld is aan je contract bij ons. Doe je dit met een ander adres, dan zal dit e-mailadres vanaf nu ook worden gebruikt voor je facturatie (als je e-mail als voorkeur hebt tenminste).

Klik op ‘Registreer nu’. Als je e-mailadres bij ons gekend is, ben je al meteen vertrokken! Je ontvangt een e-mail met je logingegevens en een rechtstreekse link naar jouw persoonlijke My Eneco.

Kennen we je e-mailadres nog niet? Dan vragen we je om enkele gegevens in te vullen, zoals je klantnummer, postcode en huisnummer. Deze gegevens kan je terugvinden op je Eneco-factuur. Wanneer je deze stap hebt afgerond, ontvang je een bevestigingsmail.

Vind je de bevestigingsmail niet meteen terug? Controleer dan zeker ook je postvak Ongewenste mail.

Enkele tips:

Inloggen
Surf naar my.eneco.be.
Geef je e-mailadres en wachtwoord in. Deze gegevens vind je terug in de bevestigingsmail die je na je registratie ontvangen hebt.

E-mailadres vergeten?
Het e-mailadres waarmee je inlogt, is ook het adres waarop je communicatie van Eneco (zoals facturen, nieuwsbrieven,..) ontvangt. 

Wachtwoord vergeten?
Als je je wachtwoord vergeten bent, kan je dit aangeven door op de link op de inlogpagina te klikken. Geef je e-mailadres in, dan sturen we je een mail om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Via de link in deze mail kom je meteen terecht op My Eneco en kan je je wachtwoord wijzigen.

 

Hoe wijzig ik mijn klantgegevens in My Eneco?

Ga in de menu bovenaan naar 'Gegevens' om je klantinfo te wijzigen. 

Opgelet: Als je het e-mailadres wijzigt, betekent dit dat je vanaf nu ook de mails van Eneco (bijvoorbeeld facturen, nieuwsbrieven) op het nieuwe e-mailadres ontvangt.

 

Mijn oud adres staat er nog tussen. Kan dit verwijderd worden?

Momenteel kan dit niet. We werken eraan om dit in de nabije toekomst mogelijk te maken. 

Tip: als je je oud adres er laat tussen staan, kan je te allen tijde je facturen van dat adres raadplegen.

 

Energiemonitor: wat vul ik in bij het verbruik van zonnepanelen?

Als je over zonnepanelen beschikt, vul je hier de totale meterstand/opgewekte verbruik in. Je vindt dit terug op de omvormer of in het online portaal van je omvormer.

Veelgestelde vragen

  • Wil je de e-mail ‘Meterstanden toevoegen’ met een andere frequentie ontvangen of helemaal niet meer?

    Pas je voorkeuren eenvoudig aan via de knop ‘herinnering’ in je Energy Monitor.

  • In welke browsers kan ik My Eneco gebruiken?

    De volgende browsers worden ondersteund voor My Eneco:

    • Internet Explorer 10 en 11
    • Browsers uitgebracht tussen nu en 2012 van Google Chrome, Firefox en Safari
    • Mobiele browsers uitgebracht tussen nu en 2012
  • Werkt My Eneco op een tablet of smartphone?

    Zeker, My Eneco is compatibel met mobiele toestellen zoals tablets en smartphones.

    Tip: om op een kleiner scherm alle info over bijvoorbeeld je facturen of meterstanden te bekijken, klik je op het + symbooltje.