Alles over betalen en terugbetalingen
Heb je een vraag over een betaling of terugbetaling? Dat begrijpen we, iedereen wil graag duidelijkheid over zijn geld. Daarom delen we graag met jou alle nuttige informatie.
Wat is mijn openstaand saldo?
Je openstaand saldo kan je makkelijk zelf nakijken op de startpagina van My Eneco.
Via Mijn facturen krijg je het volledige overzicht van je facturen, de bijhorende betaalstatus en wat je nog dient te betalen.
Zo betaal je een Eneco-factuur
Ontvang je van ons een digitale factuur via overschrijving? Betaal makkelijk via de betaalknop in je e-mail. Via Mijn facturen op My Eneco betaal je het openstaand saldo door bovenaan op de pagina op Betalen te klikken.
Tip: Wil je geen omkijken hebben naar een betaling? Kies dan voor een domiciliëring. Zo ben je gerust dat je altijd tijdig betaalt.
Begin of einde van de maand? Pas zelf je betaaldatum aan
Ontvang je liefst je Eneco-facturen in het begin, het midden of het einde van de maand? Dat kies je helemaal zelf. Je past je betaaldatum snel en makkelijk zelf aan via Mijn facturen in My Eneco.
De wijziging van je betaaldatum gaat in vanaf je eerstvolgende factuur. Hou er rekening mee dat je eenmalig 2 facturen snel na elkaar ontvangt of dat de periode tussen je facturen wat langer is.
Altijd gerust met een domiciliëring
Je kan er natuurlijk ook voor kiezen om je facturen automatisch te betalen met een domiciliëring. Hiermee geef je je bank de toestemming om onze facturen te betalen. Zo ben je altijd zeker dat je facturen op tijd betaald zijn, zonder dat je ernaar moet omkijken.
Zo stel je een domiciliëring in
- Ga naar My Eneco.
- Vul de nodige gegevens in en sla op.
Je domiciliëring is nu ingesteld. Je factuur wordt aangeboden op de vervaldag aan je bank. Je kan deze datum zelf aanpassen. Facturen waarvoor we de betaling nog niet hadden ontvangen, bieden we meteen aan bij je bank als de vervaldag bereikt is.
Terugbetaling binnen 18 dagen
Verwacht je een terugbetaling van Eneco? Dan betalen we dit bedrag binnen 18 dagen na factuurdatum terug. Dit doen we op het rekeningnummer dat op de factuur staat. Indien jouw rekeningnummer niet gekend is kan je dit zelf toevoegen via My Eneco.Had je nog een openstaand saldo? Dan verrekenen we je tegoed hiermee en storten we het resterende bedrag terug.