Je gaat verhuizen en wil zorgeloos blijven genieten van hernieuwbare energie? Dan ben je hier aan het juiste adres!
Met deze (bijna) complete lijst bij de hand denk je aan alles.
DownloadHeb je nog niet alle informatie bij de hand? Geen probleem. Vul dan alvast in wat je kunt. Wij contacteren je later om samen de ontbrekende gegevens aan te vullen.
Tip: vul voor je oude en nieuwe woning een energieovernamedocument in samen met de andere partij. Dit document geldt als bewijs van de meterstanden. Hou het zorgvuldig bij. Je hoeft ons het document niet te bezorgen.
Voor je eigen gemak vragen we je om ons de verhuisgegevens zo snel mogelijk te bezorgen. Om de correcte data te respecteren, meld je best je verhuis uiterlijk 30 dagen nadat je verhuisd bent.
Je kan je verhuis gemakkelijk aan ons doorgeven via My Eneco.
Bel ons op het nummer 015 25 66 66 (voor particulieren) of 015 25 66 88 (als professionele klant), dan regelen we samen de stopzetting van je contract.
Geen enkel probleem. Als je je verhuis online meldt, kun je ook de periode aanduiden waarin je denkt te verhuizen. We contacteren je dan later nog om de precieze verhuisdatum af te spreken.
Zeker! De Comfort Bonus is een beloning voor trouwe klanten. Als je als klant bij je verhuis bewust kiest om bij Eneco te blijven, dan blijven we die trouw uiteraard met veel plezier belonen. Let wel op dat je je verhuis meldt via onze website of My Eneco, zodat we er tijdig van op de hoogte zijn.
Klant worden kan snel en eenvoudig. Klik hier om onze tarieven te ontdekken en online klant te worden.
Bel je liever? Neem dan contact op met onze klantendienst via het nummer 015 68 68 58.
Nee. Sinds 13 september 2012 heeft de federale overheid de verbrekingsvergoeding afgeschaft voor gezinnen. Deze maatregel geldt ook voor professionele klanten met een maximumverbruik van 50 MWh elektriciteit en 100 MWh aardgas. Stap dus gerust zo snel mogelijk over.
Dat is geen probleem. Je kunt gerust tegelijk op beide adressen energie afnemen aan dezelfde commerciële voorwaarden. Geef bij je verhuismelding in My Eneco aan vanaf wanneer je energie nodig hebt in je nieuwe woning en op welke datum je je oude woning gaat verlaten. Laat ons ook weten vanaf wanneer we de correspondentie naar het nieuwe adres moeten sturen.
Als je nieuwe woning leegstaat (bijvoorbeeld bij verbouwingen) kun je het maandelijkse voorschotbedrag laten aanpassen naar het minimum (10 euro per energie).
Belangrijk: geef ons tijdig een seintje wanneer je meer energie gaat verbruiken in je woning. Dan passen we je voorschotbedrag opnieuw aan. In dat geval moet je een nieuwe aansluiting aanvragen bij jouw netbeheerder. Deze vind je hier terug.
Bij de behandeling van je aanvraag kent de netbeheerder een EAN-code toe aan je nieuwe aansluiting. Van zodra je over deze code beschikt, kun je ons online of telefonisch de nodige verhuisgegevens bezorgen. Als de meter geopend is, starten we met de levering en je facturatie.
Geen enkel probleem. Als je je verhuis online meldt, kun je ook de periode aanduiden waarin je denkt te verhuizen. We contacteren je dan later nog om de precieze verhuisdatum af te spreken.
Leegstand wil zeggen dat je woning, om welke reden dan ook, leeg komt te staan en dat het verbruik gaat dalen. Enkele voorbeelden:
Ook voor een leegstaande woning is het verplicht om een energiecontract te ondertekenen.
Heb je al een energiecontract voor de leegstaande woning?
Uitstekend! Het is mogelijk om je maandelijkse voorschotbedrag te verlagen naar het minimum. Dit is 10 euro per maand, per energie. Heb je een contract voor elektriciteit en gas? Dan betaal je 20 euro per maand. Pas je voorschotbedrag zelf aan via My Eneco.
Opgelet: Ga je opnieuw normaal verbruiken? Verhoog je voorschotbedrag via My Eneco. Zo voorkom je een grote opleg bij je jaarafrekening.
Heb je nog geen energiecontract voor de leegstaande woning?
Een energiecontract ondertekenen kan snel en eenvoudig. Klik hier om onze tarieven te ontdekken en online klant te worden.
Bel je liever? Neem dan contact op met onze klantendienst via het nummer 015 68 68 58.