0

De Comfort Bonus, een gratis bijstandspakket voor trouwe Eneco-klanten

Vanaf 3 maanden klant

Comfort Home

  • Snelle interventie (noodherstelling) bij dringend technisch probleem in huis
  • Een aanvullend en verregaand bijstandspakket wanneer je woning ernstig beschadigd is
  • Slotenmaker na inbraak of wanneer je buitengesloten bent
  • Telefonische bijstand bij problemen thuis of nood aan gezondheidszorg
  • Technische ondersteuning bij het opladen van je elektrische voertuig
Lees meer
Vanaf 1 jaar klant

Comfort Home & Repair

  • Comfort Home voordelen
  • Fietsbijstand in heel Europa
  • Aanvullende bijstand op witgoed
  • Bijstand elektrische wagens
Lees meer
Vanaf 2 jaar klant

Comfort Home, Repair & Protect

  • Comfort Home & Repair voordelen
  • Gedeeltelijke betaling energiefactuur als je arbeidsongeschikt of onvrijwillig werkloos wordt
  • Tussenkomst in franchise bij huur elektrische wagen in het buitenland (Europa)
Lees meer

Bijstand nodig in België?

Bel 24/7 gratis naar 0800 23 211

Bijstand nodig in het buitenland?

Bel 24/7 gratis naar +32 2 773 62 96

In samenwerking met Allianz Global Assistance

Je vindt alle info, voorwaarden en details over de Comfort Bonus in de algemene voorwaarden

Veelgestelde vragen

 

Alles over klantvoordelen en veel meer

 

Wanneer het over een concreet geval gaat, moet je rechtstreeks Allianz Global Assistance contacteren om gebruik te maken van de bijstand. Zij weten dat je als Eneco-klant recht hebt op de bijstand. Ze zijn specialist in het vinden van de perfecte oplossing voor jouw specifiek probleem. Je kunt hen 24u op 24 en 7 dagen op 7 bereiken op het gratis nummer 0800 23 211. Vanuit het buitenland bel je hen op 0032 2 773 62 96.

Helaas niet. Uiteraard zijn we blij om je terug te mogen verwelkomen als klant. Na 3 maanden heb je recht op Comfort Home, het bijstandspakket voor dringende technische problemen in huis. Na een jaar wordt de bijstand uitgebreid naar Comfort Home & Repair, en na twee jaar krijg je het volledige pakket (Comfort Home, Repair & Protect).  Op onze website vind je een handig overzicht van waar je wanneer recht op hebt.

Zeker! De Comfort Bonus is een beloning voor trouwe klanten. Als je als klant bij je verhuis bewust kiest om bij Eneco te blijven, dan blijven we die trouw uiteraard met veel plezier belonen. Let wel op dat je je verhuis meldt via onze website of My Eneco, zodat we er tijdig van op de hoogte zijn.

De bijstand die we aanbieden is inhoudelijk helemaal gericht op gezinnen: fietsbijstand, home assistance, een verlengde bijstand op huishoudtoestellen en een gedeeltelijke betaling van de energiefactuur bij arbeidsongeschiktheid zijn in principe niet zo interessant voor een bedrijf. We bekijken nog alternatieven om ook onze trouwe zakelijke klanten verder te belonen.

In sommige gevallen heb je als klant geen recht op de Comfort Bonus:

- in de periode dat je energie afneemt aan een groepsaankooptarief.
- zolang je energie afneemt met een van volgende producten:

          - Belgische Zon & Wind - Basic / Eneco Aardgas - Basic
          - Eneco Link (elektriciteit / aardgas)
          - Eneco Start (elektriciteit / aardgas)
          - Zon & Wind - Go / Eneco Aardgas - Go

Heb je een van deze producten en wil je toch gebruik maken van de Comfort Bonus? Dan schakelen we je graag over naar een tariefplan waarbij deze bijstand inbegrepen is. Contacteer ons gerust op het gratis nummer 0800 21 081.

Ja, sinds juni 2018 is de Comfort Bonus ook geldig voor huishoudens die enkel aardgas afnemen.

Indien je een toestel hebt dat niet meer werkt en onder de voorwaarden voor verlengde bijstand valt, contacteer je best eerst rechtstreeks Allianz Global Assistance via het gratis nummer 0800 23 111. Ze zijn 24u op 24u beschikbaar, 7 dagen op 7. Belangrijk is dat je eerst Allianz Global Assistance belt aangezien zij niet kunnen tussenkomen indien je rechtstreeks met een leverancier of hersteldienst zou handelen.

Helemaal onbeperkt is de bijstand niet. Zo zijn bijvoorbeeld huishoudtoestellen slechts verzekerd vanaf het derde tot en met het vijfde levensjaar. Daarna worden de reparatiekosten in praktijk ook vaak hoger dan de restwaarde van het toestel.

Het aantal interventies per jaar is ook beperkt. De specifieke beperkingen per onderdeel verduidelijken we in de algemene voorwaarden.

Stel dat jouw specifieke geval niet meer onder de bijstand valt, maar je wordt toch graag geholpen. Dan zal onze partner Allianz Global Assistance jou als klant wel altijd bijstand bieden als je die nodig hebt. De kosten zal je dan wel zelf moeten betalen, maar je bent in ieder geval zeker van een uitstekende service.

Voor een volledig overzicht, lees aandachtig de Algemene voorwaarden door.

De Comfort Home en Comfort Home & Repair-module is geldig voor alle gezinsleden die op het leveringsadres voor elektriciteit en/of aardgas gedomicilieerd staan. Zij genieten helemaal mee van deze gratis dienst. De Comfort Home, Repair & Protect-module is enkel geldig voor de persoon die het energiecontract heeft afgesloten. Uiteraard ook kosteloos.

De Comfort Bonus is sinds juni 2018 uitgebreid en opgezet als een gelaagd traject: vanaf drie maanden genieten gerechtigde klanten al van de Home-module. Vanaf twaalf maanden wordt de Comfort Bonus uitgebreid met de Repair-module en vanaf 24 maanden nogmaals uitgebreid met de Protect-module. Die is volledig nieuw vanaf juni 2018. Bovendien is de Comfort Bonus opengesteld voor klanten die enkel een aardgascontract bij Eneco hebben.

De Comfort Bonus is helemaal gratis! Als trouwe klant ben je heel belangrijk voor ons en dat tonen we maar al te graag. Daarom belonen we onze trouwe klanten die bewust kozen voor Eneco op zoveel mogelijk manieren. Vandaar dat we de Comfort Bonus in het leven riepen. Je tarief blijft helemaal hetzelfde, je factuur blijft ongewijzigd.

Je hoeft niets te ondernemen om van de Comfort Bonus te genieten. Wanneer je minstens drie maanden klant bent bij Eneco, dan start je Comfort Bonus-traject automatisch. En bovendien helemaal gratis. Klik hier om zeker te zijn of jij recht hebt op de Comfort Bonus.