2

Wat doe je bij een overlijden?

Allereerst innige deelneming met je verlies. Als nabestaande krijg je een hoop administratie te verwerken. Bij Eneco proberen we dit zo soepel mogelijk te laten verlopen, zodat jij je kan focussen op belangrijkere zaken. Via deze pagina informeren we je om het contract over te nemen of stop te zetten.

Het contract overnemen of stopzetten?

Om de levering van energie te verzekeren, is het nodig dat er steeds een actief contract is. Een contract laten doorlopen op de naam van de overledene, mag niet volgens de wet. Het is dus nodig dat iemand het contract stopzet of (tijdelijk) overneemt. Welke optie het beste is, hangt af van de situatie.

  • Je blijft als partner in de woning wonen

    In dat geval behoud je het contract, maar veranderen we de naam op het contract. Contacteer onze klantendienst via het online contactformulier en bezorg ons de volgende gegevens:

    • Overlijdensakte.
    • Nieuwe bank- en contactgegevens indien nodig.

    Je contract, tarieven en facturatie lopen verder zoals voorheen. Je hoeft voor de rest niets te doen.

  • Je gaat zelf als familie of vriend in de woning wonen

    In dat geval teken je een nieuw contract. Dit doe je eenvoudig via onze website of Sales-afdeling op het nummer 015 68 68 58. Contacteer daarnaast onze klantendienst via het online contactformulier en bezorg ons de volgende gegevens:

    • Een ingevuld energieovernamedocument met de gegevens van de overleden klant en jezelf. Dit hebben we nodig om het contract goed af te sluiten.
    • Nieuwe bank- en contactgegevens voor het oude contract.

    6 tot 8 weken na de overname ontvang je van ons een slotfactuur van het stopgezette contract.

  • Het is nog niet duidelijk wat er gaat gebeuren

    Ook dan is een energiecontract noodzakelijk. Zolang er nog niemand nieuw woont, ben je als erfgename verantwoordelijk voor de woning. We passen dan de naam op het contract aan naar ‘erfgenamen van’. Contacteer onze klantendienst via het online contactformulier en bezorg ons de volgende gegevens:

    • Overlijdensakte.
    • Nieuwe contactgegevens indien nodig.
    • Of je het voorschotbedrag graag aanpast naar het minimumbedrag.

    Vanaf het duidelijk is wie het contract gaat overnemen, tekent hij/zij een nieuw contract via onze Sales-afdeling via het nummer 015 68 68 58. Op het moment dat het nieuwe contract van start gaat, zetten we het andere contract stop. 6 tot 8 weken hierna ontvang je van ons een slotfactuur.

  • Er komt iemand nieuw in de woning wonen

    Op het moment van de sleuteloverdracht vul je samen met de nieuwe bewoner een energie overname document in. Contacteer onze klantendienst via het online contactformulier en bezorg ons de volgende gegevens:

    • Het energie overname document.
    • Geef zeker mee dat het om een overlijden gaat, dan besparen we je de mails rond verhuis.
    • Nieuwe contactgegevens indien nodig.
    • Wij zorgen dan voor een correcte stopzetting van het contract. 6 tot 8 weken na de afhandeling mag je een slotfactuur van ons verwachten.

    Vanaf het duidelijk is wie het contract gaat overnemen, tekent hij/zij een nieuw contract via onze Sales-afdeling via het nummer 015 68 68 58. Op het moment dat het nieuwe contract van start gaat, zetten we het andere contract stop. 6 tot 8 weken hierna ontvang je van ons een slotfactuur.

Veelgestelde vragen

  • Hoe pas ik mijn facturatieadres aan?

    Je facturatieadres aanpassen kan je makkelijk zelf via My Eneco! 

    Welke gegevens kan je nog aanpassen? 

    • Communicatievoorkeur (draag je steentje bij aan het milieu en kies voor facturatie via e-mail!) 
    • Telefoonnummer 
    • E-mailadres 
  • Hoe pas ik mijn e-mailadres aan?

    Je e-mailadres aanpassen kan je makkelijk zelf via My Eneco! 

    Welke gegevens kan je nog aanpassen? 

    • Communicatievoorkeur (draag je steentje bij aan het milieu en kies voor facturatie via e-mail!) 
    • Telefoonnummer 
    • Facturatieadres 

Nog steeds geen antwoord?

Vul dit veld in

Of bezoek hulp en contact voor alle hulplijnen