2

Vragen over My Eneco

Al kennis gemaakt met je online klantenzone?

Makkelijk en snel online je energiezaken regelen. Hier staan we 24/7 voor je klaar!

Ga naar My Eneco
Hier vind je alle antwoorden over je jaarafrekening of je voorschotfactuur.

Hoe registreer ik me op My Eneco?

Surf naar my.eneco.be en registreer je aan de hand van je e-mailadres. 

Opgelet: je doet dit best met het e-mailadres dat gekoppeld is aan je contract bij ons. Doe je dit met een ander adres, dan zal dit e-mailadres vanaf nu ook gebruikt worden voor je facturatie (als je e-mail als voorkeur heeft tenminste). 

Klik op ‘Registreer nu’. Als je e-mailadres bij ons gekend is, ben je al meteen vertrokken! Je ontvang een e-mail met je logingegevens en een rechtstreekse link naar jouw persoonlijke My Eneco. 

Kennen we je e-mailadres nog niet? Dan vragen we je om enkele gegevens in te vullen, zoals je klantnummer, postcode en huisnummer. Deze gegevens kan je terugvinden op je Eneco-factuur. Wanneer je deze stap hebt afgerond, ontvang je een bevestigingsmail. 

Vind je de bevestigingsmail niet meteen terug? Controleer dan zeker ook je Ongewenste mail. 

Enkele tips: 

  • De link in de bevestigingsmail kan je maar één keer gebruiken. 
  • Voeg my.eneco.be toe aan je favorieten, zo vind je My Eneco makkelijk terug. 
  • Er wordt automatisch een wachtwoord aangemaakt bij je registratie. 

Hoe log ik in op My Eneco?

Surf naar my.eneco.be. Geef je e-mailadres en wachtwoord in. Deze gegevens vind je terug in de bevestigingsmail die je na je registratie kreeg. 

Ik ben mijn e-mailadres vergeten, wat nu?

Surf naar deze pagina. Geef je je klantnummer in, dan krijg je te zien met welk e-mailadres je geregistreerd bent op My Eneco. Ook krijg je op dit e-mailadres een e-mail om je uit te nodigen om in te loggen.  

Ik kan niet inloggen op My Eneco

Wanneer het je niet lukt om in te loggen op My Eneco probeer je best volgende stappen:

1. Krijg je de melding dat het ingevoerde e-mailadres en het wachtwoord niet overeenkomen? Dit kan zijn doordat:
a. Je nog geen My Eneco hebt geactiveerd. Activeer je MyEneco-account via deze link
b. Je met een ander emailadres probeert in te loggen op je My Eneco. Controleer je emailadres waarmee je hebt geregistreerd voor My Eneco, hiervoor hebben we je klantnummer nodig. Klik hier, vul je klantnummer in en klik op ‘toon mijn e-mailadres’ en ontvang van ons je gekoppelde e-mailadres.
c. Je een verkeerd wachtwoord hebt gebruikt. Vraag een nieuw wachtwoord aan via deze link.

2. Inloggen met Facebook lukt niet: zorg ervoor dat je ingelogd bent bij Facebook.

3. Inloggen met Google lukt niet: zorg ervoor dat je ingelogd bent bij Google.