2

Openstaand saldo

Je openstaande saldo raadplegen?

Neem een kijkje op My Eneco. Hier vind je een volledig overzicht van je facturatie en betalingen.

Ga naar My Eneco

Waar kan ik mijn openstaand saldo raadplegen?

Je openstaand saldo kan je eenvoudig raadplegen via je persoonlijke klantenzone My Eneco

Kan ik mijn betaaldatum zelf aanpassen?

Jazeker. Via My Eneco kan je makkelijk jouw betaaldatum zelf aanpassen. 

Je hebt verschillende momenten waaruit je kan kiezen: 

  • Tussen de 4e en de 11e van de maand 
  • Tussen de 11e en de 18e van de maand 
  • Tussen de 21e en de 25e van de maand 
  • Tussen de 28e en de 4e van de maand 

De wijziging van je betaaldatum gaat in vanaf je eerstvolgende factuur. Hou er rekening mee dat als je de betaaldatum aanpast, ook de opmaakdatum van je factuur verandert. 

Op welk rekeningnummer betaal ik mijn factuur?

Hieronder vind je de bankgegevens van Eneco Belgium nv. Opgelet: het is een verschillend rekeningnummer voor B2C (particuliere klanten en kmo's) en B2B (bedrijven).

Je vindt het rekeningnummer ook terug op je factuur. 

B2C 

  • IBAN: BE50 0018 1567 6918 
  • BIC: GEBABEBB 

B2B 

  • IBAN: BE50 0018 1567 5197 
  • BIC: GEBABEBB 

Bank: BNP Paribas Fortis 

Betalingen via Zoomit zijn niet mogelijk.

Ik kan niet op tijd betalen. Wat nu?

Je hebt standaard 18 dagen om je factuur te betalen. Uiteraard kan het wel eens voorvallen dat je niet binnen deze termijn kunt betalen. Om te voorkomen dat we je extra kosten aanrekenen, kan je een uitstel van betaling aanvragen via My Eneco (hier kan je ook je openstaand saldo terugvinden). Je kan dit enkel aanvragen wanneer je betaalt via overschrijving en de uiterste betaaldatum overschreden is. 

Wat gebeurt er als ik niet betaal?

Voor dat je factuur vervalt, krijg je van ons een herinnering per mail. Als je de betaaltermijn met enkele dagen overschrijdt, krijg je van ons een tweede herinnering. Ontvangen we hierna geen betaling, dan sturen we jou een ingebrekestelling. Voor de 2e en 3e herinneringsbrief rekenen wij een kost aan. 

Nog steeds geen betaling ontvangen? Dan starten wij een invorderingsprocedure volgens de geldende wetgeving van jouw regio. Deze procedure brengt kosten met zich mee. We rekenen deze kosten aan jou door. Lees hier meer over onze invorderingsprocedure. 

Een volledig overzicht bekijken van je openstaand saldo doe je hier.