2

Hernieuwing contract

Wanneer hernieuwt mijn contract?

Minstens twee maanden voor de einddatum van je contract ontvang je een hernieuwingsvoorstel met nieuwe tarieven. De meeste van onze producten hebben een duurtijd van 1 jaar.

Waarom stelt Eneco mij een ander product voor bij de hernieuwing van mijn contract?

Op het moment dat wij jouw contract hernieuwen, mogen we dit enkel doen naar producten die we op dat moment aanbieden aan onze klanten. Bestaat jouw product niet meer, dan stellen we je een ander, actief product voor. We kiezen steeds voor het product dat het meest lijkt op jouw vorige product.

Passen jullie mijn voorschotbedrag automatisch aan bij een wijziging van mijn tariefkaart?

We passen je voorschot niet proactief aan aan je nieuwe tariefformule. Natuurlijk kan je er zelf voor kiezen om dit wel te doen. Dit doe je gemakkelijk via My Eneco. Kreeg je een hernieuwingscommunicatie? Dan houden we bij de berekening van je aanbevolen voorschotbedrag rekening met je toekomstige tarieven.

Hoe verander ik van product?

Overstappen naar een ander product doe je eenvoudig zelf via je productoverzicht op My Eneco. Klik je op Mijn product aanpassen, dan krijg je de beschikbare producten te zien. Selecteer het gewenste product en bevestig je keuze. Doe je dit in de eerste helft van de maand, dan gaat je nieuwe product al in op de 1ste dag van de komende maand. Maak je de overstap in de 2de helft van de maand, dan gaat het in op de 1ste dag van de maand na de komende maand.