2

Herinneringskosten

Herinneringskosten vermijden?

Activeer een domicilëring via My Eneco. Zo biedt Eneco je facturen automatisch aan bij je bank en vermijd je dus extra kosten.

Activeer een domiciliëring

Ik heb een herinnering ontvangen. Hoe komt dit?

Als je van ons een herinneringsbrief (of een ingebrekestelling) hebt ontvangen, betekent dit dat we je betaling niet tijdig hebben ontvangen. Je kan dit zelf makkelijk nakijken via je persoonlijke klantenzone op My Eneco (Overzicht facturen). Hier kan je zien welke factuur al betaald is of nog te betalen is. 

Tip: je kan ook steeds via domiciliëring betalen. Zo vermijd je onnodige extra kosten. Vraag hier je domiciliëring aan! 

Hoe kan ik een herinneringskost vermijden?

Wanneer je betaald via overschrijving kan je onnodige kosten voorkomen door een uitstel van betaling aan te vragen viMy Eneco. (Hier kan je ook je openstaand saldo terugvinden).   

Je kan ook steeds via domiciliëring betalen. Vraag hier je domiciliëring aan! 

Hoe kan ik mijn factuur betalen?

Bij Eneco kan je kiezen tussen drie betalingswijzen: overschrijving, domiciliëring en kredietkaart. Als je per overschrijving betaald, vind je de betalingsgegevens terug op je factuur. 

Of kies voor domiciliëring: 

  • We bieden je facturen automatisch aan bij de bank. Je hoeft zelf niets meer te doen. 
  • De betalingen bieden we steeds op de vervaldag van je factuur aan. Zo zorgen we er samen voor dat je geen herinneringskosten krijgt. 
  • Je kunt er ook voor kiezen om enkel je voorschotten via domiciliëring te betalen. De jaarlijkse afrekening betaal je dan per overschrijving. 
  • Je kunt via je bank een limietbedrag instellen op je domiciliëring. Zo behoud je de controle. 
  • Indien nodig kun je een betaling via domiciliëring herroepen tot acht weken na de betaaldatum. 

Je kan je betaalmethode hier aanpassen. 

Kan ik mijn betaaldatum zelf aanpassen?

Jazeker. Via My Eneco kan je makkelijk jouw betaaldatum zelf aanpassen. 

Je hebt verschillende momenten waaruit je kan kiezen: 

  • Tussen de 4e en de 11e van de maand 
  • Tussen de 11e en de 18e van de maand 
  • Tussen de 21e en de 25e van de maand 
  • Tussen de 28e en de 4e van de maand 

De wijziging van je betaaldatum gaat in vanaf je eerstvolgende factuur. Hou er rekening mee dat als je de betaaldatum aanpast, ook de opmaakdatum van je factuur verandert. 

Waar kan ik mijn openstaand saldo raadplegen?

Je openstaand saldo kan je eenvoudig raadplegen via je persoonlijke klantenzone My Eneco