Activeer een domicilëring via My Eneco. Zo biedt Eneco je facturen automatisch aan bij je bank en vermijd je dus extra kosten.
Activeer een domiciliëringAls je van ons een herinneringsbrief (of een ingebrekestelling) hebt ontvangen, betekent dit dat we je betaling niet tijdig hebben ontvangen. Je kan dit zelf makkelijk nakijken via je persoonlijke klantenzone op My Eneco (Overzicht facturen). Hier kan je zien welke factuur al betaald is of nog te betalen is.
Tip: je kan ook steeds via domiciliëring betalen. Zo vermijd je onnodige extra kosten. Vraag hier je domiciliëring aan!
Wanneer je betaald via overschrijving kan je onnodige kosten voorkomen door een uitstel van betaling aan te vragen via My Eneco. (Hier kan je ook je openstaand saldo terugvinden).
Je kan ook steeds via domiciliëring betalen. Vraag hier je domiciliëring aan!
Bij Eneco kan je kiezen tussen drie betalingswijzen: overschrijving, domiciliëring en kredietkaart. Als je per overschrijving betaald, vind je de betalingsgegevens terug op je factuur.
Of kies voor domiciliëring:
Je kan je betaalmethode hier aanpassen.
Jazeker. Via My Eneco kan je makkelijk jouw betaaldatum zelf aanpassen.
Je hebt verschillende momenten waaruit je kan kiezen:
De wijziging van je betaaldatum gaat in vanaf je eerstvolgende factuur. Hou er rekening mee dat als je de betaaldatum aanpast, ook de opmaakdatum van je factuur verandert.
Je openstaand saldo kan je eenvoudig raadplegen via je persoonlijke klantenzone My Eneco.