2

Facturen en betalingen

Al kennis gemaakt met je online klantenzone?

Makkelijk en snel online je energiezaken regelen. Hier staan we 24/7 voor je klaar!

Registreer op My Eneco

Waar raadpleeg ik mijn openstaand saldo?

Op de startpagina van My Eneco zie je in één oogopslag of je een openstaand saldo hebt. Via Mijn facturen krijg je snel een inzicht in welke facturen nog onbetaald zijn. Je betaalt het volledige openstaande saldo gemakkelijk door bovenaan op de pagina op Betalen te klikken.

Waar vind ik een overzicht van mijn facturen?

Via My Eneco vind je een overzicht van je facturen en de betaalstatus ervan. Klik op het factuurnummer om de factuur te openen.

Waar vind ik een gedetailleerde afrekening?

Ontvang je je facturen via de post, dan krijg je een vereenvoudigde versie van je afrekening. Via My Eneco vind je steeds een gedetailleerde versie terug. Krijg je je facturen via mail, dan vind je ook een gedetailleerde afrekening in je mail.

Hoe pas ik zelf mijn betaalvoorkeuren aan?

Je kiest via My Eneco zelf je betaaldatum en betaalmethode. Bij een domiciliëring bieden we de betaling van je facturen automatisch aan bij je bank. Heb je al een domiciliëring, dan pas je ook zelf gemakkelijk het rekeningnummer hiervoor aan, zonder dat je een nieuwe aanvraag hoeft te doen. 

Hoe pas ik zelf mijn voorschotbedrag aan?

Via My Eneco herbereken je eenvoudig zelf je voorschotbedrag. Je ziet er je huidige voorschotbedrag en het bedrag dat wij aanbevelen. Welk bedrag je betaalt, kies je zelf door de schuifbalk te verschuiven naar het gewenste bedrag. Klik op Opslaan om de wijziging op te slaan. Het nieuwe bedrag gaat in vanaf je volgende voorschotfactuur.

Hoe pas ik zelf het rekeningnummer van mijn domiciliëring aan?

Je past je rekeningnummer gemakkelijk aan via My Eneco. Na de aanpassing gebruiken we het nieuwe rekeningnummer voor je toekomstige én voor openstaande facturen.

Welk rekeningnummer gebruiken jullie voor een terugbetaling?

Voor terugbetalingen gebruiken we hetzelfde rekeningnummer dan dat jij gebruikt voor de betaling van je facturen. Je raadpleegt dit rekeningnummer gemakkelijk via My EnecoWil je graag dat we een ander rekeningnummer gebruiken voor je terugbetalingen, contacteer dan onze klantendienst via het online contactformulier.  

Hoe vraag ik een betaaluitstel aan?

Om te voorkomen dat we je extra kosten aanrekenen, kan je een betaaluitstel aanvragen via My Eneco. Dit is enkel mogelijk bij facturen waar de vervaldatum van overschreden is.

Hoe vraag ik een betaalplan aan?

Kreeg je een afrekening die je graag gespreid wilt betalen, dan vraag je gemakkelijk een betaalplan aan via My Eneco. Klik bovenaan de pagina op Betalingsuitstel aanvragen en duid aan dat je graag in schijven wilt betalen.