Activeer een domiciliëring via My Eneco. Zo biedt Eneco je facturen automatisch aan bij je bank.
Activeer een domiciliëringEen domiciliëring zorgt ervoor dat je facturen automatisch worden aangeboden bij de bank. We bieden de betalingen steeds aan op de vervaldag van je factuur. Zo zorgen we er samen voor dat je geen herinneringskosten krijgt.
Een domiciliëring aanvragen voor al je volgende facturen doe je hier.
Via My Eneco kan je eenvoudig je rekeningnummer aanpassen voor de domiciliëring. Alle nieuwe, maar ook openstaande facturen worden vanaf je aanpassing automatisch van het nieuwe rekeningnummer afgehouden op hun vervaldatum.
Wanneer we van je bank een weigering hebben ontvangen bieden we de factuur binnen max. 10 dagen opnieuw aan bij je bank. Ga alvast na of er voldoende saldo op je rekening staat. Indien we van je bank meermaals een weigering ontvangen wordt je domiciliëring stopgezet en gaan de betalingen verder via overschrijving. In dit geval ontvang je van ons een communicatie via post of e-mail.
Ja, bij Eneco heb je een optie om enkel je voorschotfacturen via domiciliëring te betalen. De afrekening betaal je dan nog steeds via overschrijving. Op die manier gaat er geen onverwacht bedrag van je rekening.
Hoe gaat dit in zijn werk?
Indien je de voorschotfacturen per domiciliëring wenst en de afrekening per overschrijving, contacteer ons dan via het contactformulier of op het nummer 015 25 66 66 (Voor particulieren) of 015 25 66 88 (Als professionele klant).