2

Domiciliëring

Zelf een domiciliëring aanvragen?

Activeer een domiciliëring via My Eneco. Zo biedt Eneco je facturen automatisch aan bij je bank.

Activeer een domiciliëring

Hoe vraag ik een domiciliëring aan?

Een domiciliëring vraag je eenvoudig aan via My Eneco. De domiciliëring is meteen actief. Een openstaande factuur bieden we automatisch aan bij de bank rond de vervaldatum.

Hoe pas ik zelf het rekeningnummer van mijn domiciliëring aan?

Je past je rekeningnummer gemakkelijk aan via My Eneco. Na de aanpassing gebruiken we het nieuwe rekeningnummer voor je toekomstige én voor openstaande facturen.

Kan ik ervoor kiezen om enkel mijn voorschotfacturen via domiciliëring te betalen?

Het is mogelijk om de betaling van een afrekening niet automatisch aan te bieden bij de bank. Vraag dit eenvoudig aan via het online contactformulier en we doen meteen het nodige voor je. Om zeker te zijn dat we de betaling niet aanbieden bij de bank is het nodig dat je de aanvraag doet voor de vervaldatum van je afrekening.

Kan ik via domiciliëring betalen met een buitenlands rekeningnummer?

Ja, voor de meeste Europese rekeningnummers is er geen probleem. Geef je rekeningnummer door via het online contactformulier en wij doen het nodige voor je.

Mijn betaling via domiciliëring is niet gelukt. Wat nu?

Is de automatische betaling van je factuur niet gelukt, dan brengen we je hiervan op de hoogte. Na 10 dagen bieden we de betaling opnieuw aan bij je bank. Is er op dat moment niet voldoende saldo beschikbaar, dan veranderen we je betaalmethode naar overschrijving. We brengen je hiervan natuurlijk ook op de hoogte via post of e-mail. Wil je opnieuw via domiciliëring betalen, dan schakel je eenvoudig terug om via My Eneco.