2

Contract annuleren/opzeggen

Ben je verhuisd?

Je kan je contract makkelijk meenemen naar je nieuwe woning zo kan je blijven genieten van je huidige voorwaarden en voordelen.

Geef je verhuis online door

Hoe annuleer ik mijn contractaanvraag?

Tekende je een contract bij ons, maar blijf/wordt je liever klant bij een andere leverancier? Dat vinden we jammer! Na het ontvangen van je contractbevestiging heb je als particuliere klant nog 14 dagen bedenktermijn. Breng ons binnen deze termijn schriftelijk op de hoogte van de annulering van je contract en wij doen de rest. Dit kan eenvoudig via ons online contactformulier. 

Ben je een professionele klant? Dan heb je geen bedenktermijn. Teken eenvoudig een nieuw contract bij de door jouw gewenste leverancier. Zij doen het nodige om je overstap zo snel mogelijk te regelen.

Hoe zeg ik mijn lopend contract op?

Jammer dat je ons verlaat! Wat er nodig is om alles vlot te laten verlopen, is afhankelijk van je precieze situatie. Je vindt alle nodige informatie per situatie op deze pagina.

Wist je dat je bij een verhuis je contract met alle huidige voorwaarden heel eenvoudig mee verhuist? Lees er hier meer over.

Hoe regel ik de energieovername in geval van overlijden?

Allereerst innige deelneming met je verlies. Als nabestaande krijg je een hoop administratie te verwerken. Bij Eneco proberen we dit zo soepel mogelijk te laten verlopen, zodat jij je kan focussen op belangrijkere zaken. Via deze pagina informeren we je rond wat er precies dient te gebeuren, afhankelijk van jouw persoonlijke situatie. 

Hoe regel ik de energieovername in geval van scheiding?

In dat geval vragen we je om samen met de andere partij een energieovernamedocument in te vullen en aan ons te bezorgen. Je kan ons hiervan gemakkelijk een kopie bezorgen via het contactformulier. Na ontvangst van het document regelen wij de overname en brengen we je op de hoogte van zodra alles in orde is.

Kan ik veranderen van energieleverancier of mijn contract stopzetten, ondanks mijn gegevens vastzitten?

Natuurlijk heb je steeds het recht om je energieleverancier zelf te kiezen of je contract stop te zetten. Teken je een contract bij ons of een andere leverancier, dan brengen we je overstap in orde op het moment je gegevens vrijkomen. Dit doen we in de mate van het mogelijke met terugwerkende kracht.