2

Contract annuleren/opzeggen

Ben je verhuisd?

Je kan je contract makkelijk meenemen naar je nieuwe woning zo kan je blijven genieten van je huidige voorwaarden en voordelen.

Geef je verhuis online door

Hoe annuleer ik mijn contractaanvraag?

Na het ondertekenen van je contract bij Eneco heb je 14 dagen bedenkingstermijn. Gedurende deze termijn is het mogelijk om je contractaanvraag bij Eneco te annuleren. 

De annulatie van je contractaanvraag is enkel schriftelijk mogelijk via ons contactformulier. Na ontvangst van je schriftelijke aanvraag voor annulatie nemen we contact met je op.

Opgelet: Je contractaanvraag annuleren is enkel mogelijk indien de startdatum van het contract meer dan 10 dagen in de toekomst ligt. Gaat het om een startdatum in het verleden of start de levering in minder dan 10 dagen na je vraag tot annulatie dan is het niet meer mogelijk om de aanvraag voor je contract te annuleren.

Hoe zeg ik mijn lopend contract op?

Hoe je je contract stopzet, hangt af van de reden van je opzegging. Lees hieronder wat voor jou van toepassing is. Wij helpen je graag verder. 

Ik verhuis

Indien je verhuist naar een nieuwe woning, bij je partner gaat inwonen of naar het buitenland gaat wonen, dan vind je alle info over verhuizen hier.

Weet dat je je contract kan meenemen naar je nieuwe woning (ook al heeft je partner reeds een energieleverancier) en verder kan genieten van al je voordelen.

Ik wil een scheiding/overlijden melden

Raadpleeg hiervoor onderstaande artikels: 

Ik verander van leverancier

Jammer dat je wil weggaan bij Eneco. Ben je zeker van je keuze? Als bestaande klant heb je nochtans heel wat voordelen. Zo heb je na 3 maanden recht op onze Comfort Bonus. Je leest er hier alles over. 

Toch niet overtuigd? Contacteer ons dan op het nummer 015 25 66 66 (voor particulieren) of 015 25 66 88 (als professionele klant). 

Hoe regel ik de energieovername in geval van overlijden?

Hiervoor contacteer je best onze klantendienst op het gratis nummer 015 25 66 66 (voor particulieren) of 015 25 66 88 (voor professionele klanten). Je mag ons alvast een attest van overlijden bezorgen via ons contactformulier.

Hoe regel ik de energieovername in geval van scheiding?

In dat geval vragen we je om samen met de andere partij een energieovernamedocument in te vullen en aan ons te bezorgen. Je kan ons hiervan gemakkelijk een kopie bezorgen via het contactformulier. Na ontvangst van het document regelen wij de overname en brengen we je op de hoogte van zodra alles in orde is.

Ombudsdienst

Onze klantenadviseurs helpen je verder 

Onze klantendienst helpt je verder mocht je een probleem ondervinden. De klantenadviseurs beantwoorden je vragen, opmerkingen of klachten. 

Je kunt ons elke werkdag bereiken tussen 8 en 18 uur. Zowel telefonisch, per chat of via het online contactformulier. 

Ontevreden over onze dienstverlening 

Ben je ontevreden over onze dienstverlening? Deel je onvrede via onze communicatiekanalen. Onze medewerkers noteren je klacht met zorg, zodat wij de nodige zaken kunnen corrigeren. 

Federale Ombudsdienst voor Energie 

Heb je geen gezamenlijke oplossing gevonden met ons? Dan kun je je steeds wenden tot de Federale Ombudsdienst voor Energie. Weet wel dat zij enkel kunnen optreden nadat je vooraf eerst een oplossing probeerde te vinden samen met ons. 

Bron: https://www.ombudsmanenergie.be/nl 

Omwille van de coronacrisis raden wij jou aan om jouw klacht via de website van de ombudsdienst elektronisch te registreren.

Contactgegevens 

Koning Albert II-laan 8/bus 6 
1000 Brussel 
Tel: +32 (0)2 211 10 60 
Fax: +32 (0)2 211 10 69 
www.ombudsmanenergie.be