2

Openstaand saldo

Je openstaande saldo raadplegen?

Neem een kijkje op My Eneco. Hier vind je een volledig overzicht van je facturatie en betalingen.

Ga naar My Eneco

Waar raadpleeg ik mijn openstaand saldo?

Op de startpagina van My Eneco zie je in één oogopslag of je een openstaand saldo hebt. Via Mijn facturen krijg je snel een inzicht in welke facturen nog onbetaald zijn. Je betaalt het volledige openstaande saldo gemakkelijk door bovenaan op de pagina op Betalen te klikken.

Op welk rekeningnummer betaal ik mijn factuur?

Hieronder vind je de bankgegevens van Eneco Belgium nv. Opgelet: het is een verschillend rekeningnummer voor B2C (particuliere klanten en kmo's) en B2B (bedrijven).

Je vindt het rekeningnummer ook terug op je factuur. 

B2C 

  • IBAN: BE50 0018 1567 6918 
  • BIC: GEBABEBB 

B2B 

  • IBAN: BE54 0018 1567 5197 
  • BIC: GEBABEBB 

Bank: BNP Paribas Fortis 

Betalingen via Zoomit zijn niet mogelijk.

Ik kan niet op tijd betalen. Wat nu?

Je hebt standaard 18 dagen om je factuur te betalen. Uiteraard valt het wel eens voor dat je niet binnen deze termijn kunt betalen. Om te voorkomen dat we je extra kosten aanrekenen, kan je een uitstel van betaling of betaalplan aanvragen via My Eneco. Je vindt er ook een overzicht van je facturen en openstaand saldo. 

Wat gebeurt er als ik niet betaal?

Voor dat je factuur vervalt, krijg je van ons een herinnering per mail. Als je de betaaltermijn met enkele dagen overschrijdt, krijg je van ons een tweede herinnering. Ontvangen we hierna geen betaling, dan sturen we jou een ingebrekestelling. Voor de 2e en 3e herinneringsbrief rekenen wij een kost aan. 

Nog steeds geen betaling ontvangen? Dan starten wij een invorderingsprocedure volgens de geldende wetgeving van jouw regio. Deze procedure brengt kosten met zich mee. We rekenen deze kosten aan jou door. Op dat moment vragen we de stopzetting van je contract (Vlaanderen) of de plaatsing van een budgetmeter (Wallonië) aan. 

Een volledig overzicht van je facturen vind je op My Eneco