Betaaloplossingen voor de energiefactuur
Het kan gebeuren dat je eens een factuur niet kan betalen. Ze komt bijvoorbeeld op een ongunstig moment of is misschien hoger dan verwacht. Graag werken we dan samen met jou een gepaste betaalregeling uit.
Ik kan mijn energiefactuur niet op tijd betalen. Wat nu?
Je hebt 18 dagen om een energiefactuur te betalen. Lukt het niet om binnen die termijn te betalen? Door snel te reageren vermijd je extra kosten. Wij helpen je graag om dit te voorkomen.
Je kan kiezen uit deze twee oplossingen:
- Vraag uitstel voor je betaling
- Vraag een betaalplan om je openstaand bedrag in termijnen te betalen.
Uitstel aanvragen
Over herinneringskosten
Voordat je factuur vervalt, krijg je van ons een gratis herinnering per mail. Je hebt dan de kans om je factuur alsnog te betalen, zonder extra kosten.
Als je de betaaltermijn met enkele dagen overschrijdt, krijg je van ons een tweede herinnering. Ontvangen we hierna geen betaling, dan sturen we jou een ingebrekestelling. Voor de 2e en 3e herinneringsbrief rekenen wij een kost aan.
Lukt het niet om de factuur te betalen? Vermijd dan herinneringskosten door uitstel van betaling of een betaalplan te vragen.
Wil je gerust zijn? Stel dan een domiciliëring in. Hiermee geef je je bank de toestemming om onze facturen te betalen. Zo ben je altijd zeker dat je facturen op tijd betaald zijn, zonder dat je ernaar moet omkijken.