2

Facturatie bij een verhuis

Een facturatieoverzicht nodig?

Neem een kijkje op My Eneco. Hier vind je een volledig overzicht van je facturatie en betalingen.

Ga naar My Eneco

Voorschotten oude woning

Op de verhuisdatum bezorg je ons de meterstanden van je oude woning. Na validatie door de netbeheerder ontvang je een eindafrekening voor je oud adres. Dit kan enkele weken duren. 

We zorgen ervoor dat je in tussentijd geen voorschotfacturen meer ontvangt. Deze blokkering gaat een maand voor de aangegeven verhuisdatum in. Stel je jouw verhuis uit? Meld ons dit zeker op tijd. Dan starten we de facturatie opnieuw. 

Voorschotten nieuwe woning

In de maand na je verhuisdatum ontvang je jouw eerste voorschotfactuur voor het nieuwe adres. Het voorschotbedrag is gebaseerd op het geschatte jaarverbruik en de prijzen die van toepassing zijn. 

Het geschatte jaarverbruik ontvangen we van je netbeheerder en houdt rekening met het verbruik van de afgelopen 3 jaar. Dit kan betekenen dat we een hoger voorschotbedrag voor je berekenen als er voor jou een groter gezin heeft gewoond. Dit kan uiteraard ook omgekeerd zijn, dat we een lager voorschotbedrag voor je berekenen als er voor jou een kleiner gezin heeft gewoond.

Wil je een ander voorschotbedrag of het minimumvoorschot (10 euro per energie)? Dit kan je eenvoudig zelf wijzigen via je persoonlijke klantenzone op My Eneco. 

Mijn contract is beëindigd maar ik heb toch nog een voorschot ontvangen?

Dat is mogelijk. De facturatie loopt immers voort totdat wij de meterstanden van je netbeheerder hebben ontvangen om de eindafrekening op te maken. 

We raden je aan om de voorschotfactuur te betalen. Vervolgens verrekenen wij het volledige bedrag in je eindafrekening.  

Tip: Raadpleeg je openstaand saldo via je persoonlijke klantenzone op My Eneco. 

Ik heb een factuur van een andere leverancier ontvangen op mijn nieuw adres

Regel je verhuis zo snel mogelijk via het My Eneco. 

We vragen je om ons de meterstanden van de verhuisdatum te bezorgen. Deze gebruiken we dan als startpunt voor de facturatie. Zo betaal je geen verbruik bij de andere leverancier. 

Let wel: dit kan tot uiterlijk 30 dagen na de verhuisdatum. Breng je verhuis dus zo snel mogelijk in orde! 

Wanneer ontvang ik de slotafrekening van mijn vorig adres?

Bezorg ons zo snel mogelijk je verhuisgegevens via onze verhuispagina. Eens doorgegeven kan er een periode van meerdere weken overgaan voordat je de afrekening ontvangt. 

Toch nog een voorschotfactuur ontvangen (voor een periode na de verhuis)? Geen zorgen, alle ontvangen voorschotfacturen worden mee verrekend in je slotafrekening. 

Hoe pas ik mijn facturatieadres aan?

Je facturatieadres aanpassen kan je makkelijk zelf via My Eneco! 

Welke gegevens kan je nog aanpassen? 

  • Communicatievoorkeur (draag je steentje bij aan het milieu en kies voor facturatie via e-mail!) 
  • Telefoonnummer 
  • E-mailadres