2

Ik wil klant worden

Klant worden bij Eneco?

Bereken je tarief en word online klant van Eneco.

Online klant worden

Waarom klant worden bij Eneco?

Duurzaam

Eneco is geen elektriciteits- en aardgasleverancier zoals alle anderen. Wij produceren in België uitsluitend stroom uit slimme, duurzame bronnen zoals zonne-energie en windenergie.

Lokaal geproduceerd

We investeren volop in Belgische projecten die duurzame energie opwekken. Zo zorgen we ervoor dat we met de energie uit onze windmolens en zonne-installaties onze klanten kunnen voorzien van 100% duurzame en energie uit zon en wind. Klik hier voor meer informatie.

Duurzaam en voordeliger!

Eneco bewijst elke dag opnieuw dat duurzaam ook betaalbaar kan zijn. De keuze voor Eneco betekent ook een keuze voor uiterst competitieve tarieven.

Tevredenheidsgarantie

We geven onze klanten waar ze recht op hebben: heldere facturen, duidelijke communicatie en een snelle en efficiënte klantendienst. Want tevreden klanten zijn duurzame klanten!

Hoe word ik klant bij Eneco?

Fijn dat je voor ons kiest! Via onze website word je snel en gemakkelijk klant.

Wil je liever iemand spreken? Neem dan contact op met onze klantendienst via het nummer 015 68 68 58. Wist je dat je als trouwe Eneco-klant automatisch van heel wat voordelen geniet? Bekijk ze snel via onze website!

Hoe teken ik een contract voor mijn tweede adres/aansluiting?

Leuk dat je aan ons denkt voor je bijkomende aansluiting. Bekijk alvast onze tarieven en teken een contract via onze website. Wil je liever iemand persoonlijk spreken over je nieuwe contract? Dat kan natuurlijk ook. We helpen je graag verder via het nummer 015 68 68 58.

Hoe laat ik mijn gesloten meter openen?

Om je meter te laten openen, heb je een energiecontract nodig. Dit maak je snel en gemakkelijk in orde via onze website. Geef hierbij zeker aan dat het om een gesloten meter gaat. Na de bevestiging van je contract neem je contact op met je netbeheerder om een afspraak maken voor het openen van je meter(s).

Wie je netbeheerder is, vind je terug via de website van de VREG (Vlaanderen) en CWAPE (Wallonië).

Wat is een EAN-code en waar vind ik deze?

Elke energieaansluiting heeft een uniek identificatienummer: de EAN-code. Heb je een elektriciteits- en gasaansluiting, dan heb je dus 2 aparte EAN-codes. Deze code hoort bij je fysieke aansluiting, dus als je verhuist, blijft je EAN-code achter. Energieleveranciers en netbeheerders gebruiken de EAN-code om te communiceren over jouw aansluiting, je verbruik en je meterstanden.

Je vindt je EAN-code op al je energiefacturen en contracten. Je kan deze code ook opvragen bij je netbeheerder.

Kan ik veranderen van energieleverancier of mijn contract stopzetten, ondanks mijn gegevens vastzitten?

Natuurlijk heb je steeds het recht om je energieleverancier zelf te kiezen of je contract stop te zetten. Teken je een contract bij ons of een andere leverancier, dan brengen we je overstap in orde op het moment je gegevens vrijkomen. Dit doen we in de mate van het mogelijke met terugwerkende kracht.