2

Ik wil klant worden

Klant worden bij Eneco?

Neem contact op met onze klantendienst via het nummer 015 68 68 58 of bezoek onze tarieven pagina om online klant te worden.

Online klant worden

Hoe klant worden?

Klant worden kan snel en eenvoudig. Klik hier om onze tarieven te ontdekken en online klant te worden. 

Bel je liever? Neem dan contact op met onze klantendienst via het nummer 015 68 68 58. 

Waarom klant worden bij Eneco?

Als je kiest voor de duurzame energie van Eneco, doe je dat waarschijnlijk deels uit principe. Ook van ons mag je verwachten dat we ons aan onze principes houden. En onze principes, dat zijn deze: 

Duurzame energie

Eneco is geen elektriciteits- en aardgasleverancier zoals alle anderen. Wij produceren in België uitsluitend stroom uit slimme, duurzame bronnen zoals zonne-energie en windenergie. 

Lokaal geproduceerd

We investeren volop in Belgische projecten die duurzame energie opwekken. Zo zorgen we ervoor dat we met de energie uit onze windmolens en zonne-installaties onze klanten kunnen voorzien van 100% duurzame en energie uit zon en wind. Klik hier voor meer informatie.

Duurzaam en voordeliger!

Eneco bewijst elke dag opnieuw dat duurzaam ook betaalbaar kan zijn. De keuze voor Eneco betekent ook een keuze voor uiterst competitieve tarieven.  

Tevredenheidsgarantie

We geven onze klanten waar ze recht op hebben: heldere facturen, duidelijke communicatie en een snelle en efficiënte klantendienst. Want tevreden klanten zijn duurzame klanten!

Ik wil een energiecontract voor een tweede verblijf/extra aansluiting.

Omdat het om een extra aansluiting gaat, vragen we je om opnieuw een contract te tekenen. Ontdek onze tarieven en vraag je contract online aan of contacteer ons op ons nummer 015 68 68 58 

Ga ik nog energie hebben na de overstap?

Wees gerust! Je krijgt nog steeds elektriciteit en/of gas zoals je gewoon bent. Als gebruiker merk je van de overstap niks.  

Spoedaanvraag opening (nieuwe) meter

Wat als mijn elektriciteit en/of gas is afgesloten? 

Om je elektriciteit en/of gas zo snel mogelijk terug aangesloten te krijgen heb je eerst een leveringscontract nodig. Regel dit makkelijk zelf onlineBinnen 3 dagen na ondertekening van je contract kan je contact opnemen met je netbeheerder Fluvius om een afspraak te maken voor het openen van de meter(s). 

Ben je zeker dat je elektriciteit en/of gas is afgesloten? 

Controleer eerst of er een zegel op de meter(s) zit. Is er een zegel aanwezig dan is je stroom effectief afgesloten. Soms gebeurt het dat enkel de hoofdschakelaar is uitgezet en/of de gaskraan is toegedraaid. Zet de hoofdschakelaar weer aan en draai de gaskraan open. Kijk dan of je gebruik kan maken van energie in je woning. 

Waar vind ik mijn EAN code?

Je kan de EAN-codes van jouw meters terugvinden op de factuur van jouw huidige energieleverancier. Of je kan jouw netbeheerder (intercommunale) contacteren. Op de website van de VREG (Vlaanderen) en de CWAPE (Wallonië) vind je alvast bij welke netbeheerder je bent aangesloten. 

Wat is een EAN code? 

Elke gas- en elektriciteitsmeter heeft een identificatienummer bestaande uit achttien cijfers. De eerste twee cijfers zijn identiek voor heel België (54). Deze EAN-code is belangrijk voor een vlotte afhandeling van jouw aanvraag.