Alles over betaalachterstand
Het kan gebeuren dat je je facturen niet kunt betalen en een betaalachterstand oploopt. Op deze pagina lees je wat er gebeurt als je niet op tijd betaalt en welke stappen ons invorderingsproces via het incassobureau omvat.
Wat gebeurt er bij betaalachterstand?
Kan je een factuur niet betalen, dan kan je uitstel van betaling of een betaalplan aanvragen.
Blijft een factuur echter onbetaald of heb je een betaalachterstand? Dan starten wij een invorderingsprocedure via het incassobureau volgens de geldende wetgeving van jouw gewest. Deze procedure brengt kosten met zich mee. We rekenen deze kosten aan jou door.
Tip:
Dit zijn de stappen als een factuur niet betaald wordt:
Stap 1 van de 6:
Wanneer je een factuur ontvangt, heb je 18 dagen om deze te betalen.Stap 2 van de 6:
Nog voor je factuur vervalt, sturen we je een gratis herinnering via mail.Stap 3 van de 6:
Als een factuur vervalt, sturen we je na enkele dagen een tweede herinnering.Stap 4 van de 6:
Blijft de betaling uit, dan krijg je een ingebrekestelling in de bus.Stap 5 van de 6:
Volgt er dan nog geen betaling, dan starten we een invorderingsprocedure via het incassobureau. Dit verloopt volgens de wetgeving in jouw gewest. Aan dit traject zijn extra kosten verbonden.
Stap 6 van de 6:
Op dat moment vragen we de stopzetting van je contract (Vlaanderen) of de plaatsing van een budgetmeter (Wallonië) aan.
Wij helpen je graag
Het is in jouw belang om zo snel mogelijk de betaling in orde brengen. Lukt dat niet, dan zijn wij er om te helpen met een betaalregeling.
Hoe kan ik het incassobureau bereiken?
We werken samen met 2 incassobureaus: Intrum en Flanderijn. Hieronder vind je de contactgegevens van beide bureaus:
Intrum
- 02 708 30 33
- bo@intrum.com
- www.intrum.be/nl
- Martelaarslaan 21 - bus 1001
- 9000 Gent
Flanderijn
- 03 289 14 90
- info@flanderijn.be
- www.flanderijn.be
- Nassaustraat 37-41
- 2000 Antwerpen