Veelgestelde vragen
Aansluiting
- Waar kan ik mijn verbruiksgegevens terugvinden?
- Wie is verantwoordelijk voor het uitlezen van mijn meter en de verwerking van de gegevens?
- Wie is mijn netbeheerder?
- Welk nummer bel ik in geval van een stroompanne of gasreuk?
- Wat is een EAN-code?
Verhuis
- Wat doe ik bij een overname of verhuis?
- Waarom zijn de meterstanden belangrijk bij een verhuis of overname?
- Wanneer moet ik het verhuisdocument uiterlijk aan Eneco bezorgen?
- Ik ga binnenkort verhuizen maar er is geen nieuwe huurder of eigenaar op mijn aansluiting. Wat moet ik doen?
Mijn factuur
- Mijn factuur ziet er anders uit dan vroeger. Waarom is dit?
- Hoe kan ik het adres wijzigen waar mijn facturen moeten toekomen?
- Wat moet ik doen om een rekeningoverzicht te ontvangen?
- Ik wil graag een duplicaat van mijn factuur
- Wanneer ontvang ik mijn eerste factuur?
Jaarafrekening
- Wat is de jaarafrekening?
- Hoe wordt het bedrag van de jaarafrekening berekend?
- Wanneer gebeurt de jaarlijkse afrekening?
- Ik ben nog maar enkele maanden klant bij Eneco en ontving al een jaarafrekening. Hoe komt dat?
- Verandert het tijdstip van de jaarlijkse meterlezing nu ik Eneco-klant ben?
Betalen
- Op welk rekeningnummer moet ik mijn factuur betalen?
- Hoe kan ik mijn factuur via domiciliëring betalen?
Energieprijs
- Hoe is de elektriciteitsprijs samengesteld?
- Hoe is de aardgasprijs samengesteld?
- Wat is de Bijdrage Energiefonds (Vlaanderen) ?
- Wat is het prosumententarief?
- Hoe wordt mijn gasverbruik van m³ omgezet naar kWh?
E-mobility
- Hoe lang duurt het opladen van een elektrische wagen?
- Hoe kan ik een laadpaal bestellen en wat kost het?
- Waar kan ik laden met de Eneco Laadpas?
- Als ik met mijn Eneco Laadpas bij een laadpunt van een andere leverancier oplaad, krijg ik dan ook groene stroom?
- Wanneer betaal ik voor mijn oplaadbeurten?