0
Verhuizen Verhuizen Verhuizen

Verhuizen

Ik ben nog geen klant

Word Eneco-klant

Ik ben nog geen klant

Je bent nog geen Eneco-klant maar binnenkort verhuis je en je wilt genieten van hernieuwbare energie in je nieuwe stek? Dan ben je hier aan het juiste adres! Wij helpen jou graag om snel en vlot je verhuis van elektriciteit te regelen. Blijf je een trouwe klant, dan krijg je van ons ook tal van voordelen!

Wat hou je best bij de hand om je verhuis door te geven?

  • De adresgegevens van je oude en nieuwe woning
  • De EAN-code van je nieuwe woning
  • verhuisdatum of periode waarin je gaat verhuizen
  • meterstanden van de dag van je verhuis en het metertype

Heb je nog niet alle informatie bij de hand? Geen probleem. Vul dan alvast in wat je kunt. Wij contacteren je later om samen de ontbrekende gegevens aan te vullen.

Tip: vul voor je oude en nieuwe woning een energieovernamedocument in samen met de andere partij. Dit document geldt als bewijs van de meterstanden. Hou het zorgvuldig bij. Je hoeft ons het document niet te bezorgen.

Hoe verloopt een verhuis?

  1. Bereken nu je prijs via onze tarievenpagina of via 0800 21 081.
  2. Als er gegevens ontbreken in je verhuismelding, contacteren we jou op om de aanvraag te vervolledigen.
  3. We sturen je een bevestiging wanneer je verhuismelding verwerkt is.
  4. En voilà, je bent klant. Vanaf nu geniet je van 100% Belgische en duurzame energie.
Word klant

Ontdek hier onze handige checklist voor verhuizers

Download

Veelgestelde vragen

 

Klant worden kan snel en eenvoudig. Klik hier om onze tarieven te ontdekken en online klant te worden. Bel je liever? Neem dan contact op met onze klantendienst via het gratis nummer 0800 21 031.

Nee. Sinds 13 september 2012 heeft de federale overheid de verbrekingsvergoeding afgeschaft voor gezinnen. Deze maatregel geldt ook voor professionele klanten met een maximumverbruik van 50 MWh elektriciteit en 100 MWh aardgas. Stap dus gerust zo snel mogelijk over.

Dat is geen probleem, je kan gerust tegelijk op beide adressen energie afnemen aan dezelfde commerciële voorwaarden. Geef bij je verhuismelding aan vanaf wanneer je energie nodig hebt in je nieuwe woning en op welke datum je je oude woning gaat verlaten. Laat ons ook weten vanaf wanneer de correspondentie naar het nieuwe adres moet gestuurd worden.
Als je nieuwe woning leegstaat, bijvoorbeeld bij verbouwingen, kan je het maandelijkse voorschotbedrag laten aanpassen naar het minimum (15 euro per energie). Vink de optie ‘Leegstand’ aan bij de gegevens over je nieuwe woning, wij doen de rest.
Belangrijk: geef ons tijdig een seintje wanneer je meer energie gaat verbruiken in je woning, dan passen we je voorschotbedrag opnieuw aan.

Geen enkel probleem. Als je je verhuis online meldt, kan je ook de periode aanduiden waarin je denkt te verhuizen. We contacteren je dan later nog om de precieze verhuisdatum af te spreken.

Als de meters in je woning actief zijn, maar er geen verbruik is, moet je uiteraard niet de normale voorschotten betalen. Dit is bijvoorbeeld het geval bij verbouwingen of een huurhuis waar op dat ogenblik geen huurders zijn. Pas je voorschotbedrag zelf aan via My Eneco of contacteer ons via het contactformulier.
Bij Eneco is het minimumtarief 15 euro per energieaansluiting. Heb je een contract voor gas en elektriciteit, dan betaal je dus 30 euro per maand. We raden je wel aan tijdig te signaleren wanneer het verbruik terug gaat hervatten. Zo vermijden we dat de voorschotten te laag blijven staan.

Oude woning

  • Op de verhuisdatum bezorg je ons de meterstanden van je oude woning. Na validatie door de netbeheerder ontvang je een eindafrekening voor je oud adres. Dit kan enkele weken duren.
  • We zorgen ervoor dat je in tussentijd geen voorschotfacturen meer ontvangt. Deze blokkering gaat een maand voor de aangegeven verhuisdatum in. Als je verhuis uitgesteld zou worden, meld ons dit dan zeker op tijd. Dan starten we de facturatie opnieuw.

Nieuwe woning

  • In de maand na je verhuisdatum ontvang je je eerste voorschotfactuur voor het nieuwe adres. Het voorschotbedrag is gebaseerd op het geschatte jaarverbruik en de prijzen die van toepassing zijn.
  • Wil je een ander voorschotbedrag of het minimumvoorschot (15 euro per energie)? Dit kan je eenvoudig zelf wijzigen via je persoonlijke klantenzone op My Eneco

Bezorg ons je verhuisgegevens online of via 0800 21 081. Wij informeren de netbeheerder over je aanvraag om de meter te openen. Wanneer we een bevestiging krijgen, brengen we je op de hoogte. Vervolgens kan je een afspraak maken met de netbeheerder om de meter fysiek open te stellen. Zodra je meter geopend is, starten we de energielevering en je facturatie.
Hier vind je alvast bij welke netbeheerder je bent aangesloten.

  • Wil je van leverancier veranderen op je huidig adres?
    • Dit kan kosteloos wanneer je maar wil, mits 1 maand vooropzeg. De opzeg bij je oude leverancier doen wij voor jou.
       
  • Ga je verhuizen?
    • Hier vind je alle informatie om je verhuis vlekkeloos te laten verlopen. Wij regelen alles. 
       
  • Gaat het om een opening van een meter?
    • Maw: je hebt nu nog geen energie in je woning? Vraag je contract online aan en na 3 dagen kan je contact opnemen met je netbeheerder om de meter te laten openen.

In dat geval moet je een nieuwe aansluiting aanvragen bij je netbeheerder. Hier vind je bij welke netbeheerder je bent aangesloten.
Bij de behandeling van je aanvraag kent de netbeheerder een EAN-code toe aan je nieuwe aansluiting. Van zodra je over deze code beschikt, kan je ons online of telefonisch de nodige verhuisgegevens bezorgen. Als de meter geopend is, starten we met de levering en je facturatie.

Onze inzet wordt beloond.

Greenpeace ranking van 16/20 voor duurzaamheid!

Hoe kunnen we je helpen?

Onze adviseurs helpen je graag met een offerte op maat!

Momenteel zijn wij gesloten.

Stel je vraag via ons contactformulier