0

Veelgestelde vragen

Wat is een correctiefactuur?

Wanneer je meterstanden en/of verbruik worden aangepast door de netbeheerder, brengen we dit in rekening via een correctiefactuur. In de correctiefactuur annuleren we de foutieve afrekening en rekenen we ze opnieuw aan met het juiste verbruik. De verbruiksgegevens vind je terug in de details van je factuur.

Een correctiefactuur is een aanvulling op je oorspronkelijke afrekening. Dat betekent dat je bij de betaling van een correctiefactuur ook rekening moet houden met je originele factuur:

  • Heb je de originele factuur al betaald of is het tegoed al teruggestort? Dan geldt het te betalen of te ontvangen bedrag dat op de correctiefactuur staat.
  • Heb je de originele factuur niet betaald of geen terugstorting ontvangen? Dan geldt het verschil tussen beide facturen. Als het een tegoed is storten we dit binnen twee weken terug. Bij een openstaand saldo vragen we je om het verschil te betalen voor de uiterste vervaldatum.

Tip: Je kunt via je persoonlijke klantenzone op My Eneco je openstaand saldo raadplegen.