0

Veelgestelde vragen

Hoe verbind ik mijn Anna met het internet (andere provider)?

  • Ga naar je verwarmingsketel waar onze technieker je Smile (wit vierkant bakje) installeerde. Hou zeker bij de hand: je gebruikersnaam en wachtwoord van je wifi netwerk en je laptop/tablet/smartphone.
  • Onderaan je Smile vind je een zwart knopje. Hou dit knopje ingedrukt tot wanneer de lampjes van ‘WLAN’ en ‘Status’ knipperen (ongeveer vijf seconden).
  • Je Smile zendt nu een eigen netwerksignaal (Smile_XXX) uit. Verbind je laptop/smartphone/tablet met dit netwerk. Voer als wachtwoord het Smile-ID in (dit vind je terug op de zijkant van je Smile of op My Eneco).
  • Ga vervolgens via je laptop/smartphone/tablet via een nieuwe internetpagina (bij voorkeur via Google Chrome of Firefox) naar de pagina: http://192.168.40.40.
  • Je krijgt nu een scherm waarop Anna zichtbaar is. Ga naar het menu (drie horizontale lijntjes links bovenaan het scherm) en kies ‘Settings/Instellingen’ en vervolgens ‘Networksettings/Netwerkinstellingen’.
  • Druk op de knop ‘Scan’. Er komt nu een overzicht van de beschikbare wifi netwerken in de directe omgeving. Selecteer je eigen wifi netwerk.
  • Vul het wachtwoord van je wifi netwerk in en bewaar deze.

Wanneer je Smile opnieuw verbonden is met je wifi netwerk, blijven de lampjes van ‘WLAN’ en ‘Status’ branden. Ter controle kun je ook je applicatie van Anna openen. Krijg je toch geen toegang? Controleer dan of je over de laatste versie beschikt.

Laatste versie applicatie Anna

De laatste versie van de applicatie van Anna vind je in de Google Play Store/App Store terug onder de benaming ‘Anna Thermostat 2017’. Is dit niet de versie die op je smartphone/tablet geïnstalleerd is? Verwijder dan je huidige versie. Installeer vervolgens de laatste versie op je toestel. Eens geïnstalleerd kun je inloggen met:

  • Smile-ID/Short-ID: dit vind je terug op de zijkant van je Smile of op My Eneco
  • Gateway: Anna

Hulp nodig? Contacteer ons

Lukt het niet om dit stappenplan te vervolledigen of ondervind je problemen? Aarzel dan zeker niet om ons hierover te contacteren. Ontvang je een foutmelding bij één van deze stappen, stuur dit dan door naar ons via het contactformulier op de website.