2

Hoe je gegevens wijzigen op My Eneco?

Al kennis gemaakt met je online klantenzone?

Makkelijk en snel online je energiezaken regelen.Hier staan we 24/7 voor je klaar!

Registreer op My Eneco

Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens?

Wil je iets aan jouw persoonlijke gegevens wijzigen? Dat kan eenvoudigweg via My Eneco!

Wat je zelf kunt aanpassen:

  • communicatievoorkeur (draag je steentje bij aan het milieu en kies voor facturatie via e-mail!)
  • telefoonnummer
  • e-mailadres
  • facturatieadres

Mijn oud adres staat er nog tussen. Kan dit verwijderd worden?

Momenteel kan dit niet. We werken eraan om dit in de nabije toekomst mogelijk te maken. 

Tip: als je je oud adres er laat tussen staan, kan je te allen tijde je facturen van dat adres raadplegen. 

Wachtwoord vergeten

Als je je wachtwoord vergeten bent, kan je dit aangeven door op de link op de inlogpagina te klikken. Geef je e-mailadres in, dan sturen we je een mail om je wachtwoord opnieuw in te stellen. Via de link in deze mail kom je meteen terecht op My Eneco en kan je je wachtwoord wijzigen. 

Je voorschotbedrag aanpassen

ViaMy Eneco kan je makkelijk jouw voorschotbedrag zelf aanpassen. 

Opgelet: Je kan je voorschotbedrag via My Eneco niet aanpassen tijdens de meteropname maand of als er een openstaand saldo is.

Aan het einde van het jaar betaal je uiteindelijk wat je effectief verbruikt hebt. Je voorschotbedrag bepaalt hoeveel je nog moet bijbetalen of hoeveel je terugkrijgt op je jaarlijkse afrekening. Kies dus een voorschotbedrag dat aansluit bij je verwachte verbruik.

Je betaaldatum aanpassen

Via My Eneco kan je makkelijk jouw betaaldatum zelf aanpassen. 

Je hebt verschillende momenten waaruit je kan kiezen: 

  • Tussen de 4e en de 11e van de maand 
  • Tussen de 11e en de 18e van de maand 
  • Tussen de 21e en de 25e van de maand 
  • Tussen de 28e en de 4e van de maand 

De wijziging van je betaaldatum gaat in vanaf je eerstvolgende factuur. Hou er rekening mee dat als je de betaaldatum aanpast, ook de opmaakdatum van je factuur verandert. 

Een betaaluitstel aanvragen

Om te voorkomen dat we je extra kosten aanrekenen, kan je een uitstel van betaling aanvragen via My Eneco (hier kan je ook je openstaand saldo terugvinden). Je kan dit enkel aanvragen wanneer je betaalt via overschrijving en de uiterste betaaldatum overschreden is.