2

Zonder zorgen met de Comfort Bonus

Als trouwe klant kan je genieten van onze Comfort Bonus bijstand. Dit is een straf pakket aan diensten om je te ontzorgen op momenten die echt tellen. We bieden jou deze bijstand nog steeds gratis aan. Ontdek hieronder wat onze nieuwe bijstand inhoudt en waar jij recht op hebt.

IMG-header1000x550-ComfortBonus.jpg

Bijstand nodig in België?
Bel 24/7 gratis naar 0800 24 002

Bijstand nodig in het buitenland?
Bel 24/7 naar +32 15 21 51 45

 

Alle info en details vind je in de Comfort Bonus brochure, de algemene voorwaarden vind je hier.

Veelgestelde vragen

  • Worden in tijden van corona alle veiligheidsmaatregelen in acht genomen?

    Experts helpen je veilig uit de nood, helemaal volgens de coronarichtlijnen. Ze dragen o.a. handschoenen en mondmaskers, houden minstens 1,5 meter afstand en ontsmetten hun voertuigen na elke rit. Zo ben je extra gerust.

  • Ik ben in het verleden klant geweest bij Eneco. Heb ik meteen recht op de Comfort Bonus wanneer ik terugkeer?

    Helaas niet. Uiteraard zijn we blij om je terug te mogen verwelkomen als klant. Na 1 maand heb je al recht op fietsbijstand en bijstand voor elektrische wagens. Plus 24/7 toegang tot een netwerk van vakmannen. Na een jaar wordt de bijstand automatisch uitgebreid. Je krijgt dan verlengde bijstand op witgoed huishoudtoestellen erbovenop. En de energiefactuurgarantie.

  • Kan ik mijn Comfort Bonus meenemen wanneer ik verhuis?

    Zeker! De Comfort Bonus is een beloning voor trouwe klanten. Als je als klant bij je verhuis bewust kiest om bij Eneco te blijven, dan blijven we die trouw uiteraard met veel plezier belonen. Let wel op dat je je verhuis meldt via onze website of My Eneco, zodat we er tijdig van op de hoogte zijn.

  • Kan ik gebruik maken van de Comfort Bonus indien ik enkel aardgas afneem?

    Ja, sinds 01/06/2018 is de Comfort Bonus ook geldig voor huishoudens die enkel aardgas afnemen.

  • Ik heb een toestel dat niet meer werkt. Welke stappen onderneem ik best?

    Indien je een toestel hebt dat niet meer werkt en onder de voorwaarden voor verlengde bijstand valt, contacteer je best eerst rechtstreeks Allianz Global Assistance. Bel 0800 24 002. Ze zijn 24u op 24u beschikbaar, 7 dagen op 7.

    • Kan ik onbeperkt bijstand krijgen?

      Helemaal onbeperkt is de bijstand niet. Zo zijn bijvoorbeeld huishoudtoestellen slechts verzekerd vanaf het derde tot en met het vijfde levensjaar. Daarna worden de reparatiekosten in praktijk ook vaak hoger dan de restwaarde van het toestel.

      Het aantal interventies per jaar is ook beperkt. De specifieke beperkingen per onderdeel verduidelijken we in de algemene voorwaarden.

    • Stel dat jouw specifieke geval niet meer onder de bijstand valt, maar je wordt toch graag geholpen?

      Dan zal onze partner Allianz Global Assistance jou als klant wel altijd bijstand bieden als je die nodig hebt. De kosten zal je dan wel zelf moeten betalen, maar je bent in ieder geval zeker van een uitstekende service.

      Voor een volledig overzicht, lees aandachtig de algemene voorwaarden door.

    • Genieten al mijn gezinsleden van dezelfde bijstand?

      De fietsbijstand en de bijstand voor elektrische wagens zijn geldig voor alle gezinsleden die op het leveringsadres voor elektriciteit en/of aardgas gedomicilieerd staan. Zij genieten helemaal mee van deze gratis diensten. De garantie op je energiefactuur geldt echter enkel voor de contractant.

    • Hoeveel moet ik bijbetalen voor de Comfort Bonus?

      De Comfort Bonus is helemaal gratis! Als trouwe klant ben je heel belangrijk voor ons. Dat tonen we maar al te graag. Daarom belonen we onze trouwe klanten die bewust kozen voor Eneco op zoveel mogelijk manieren. Vandaar dat we de Comfort Bonus in het leven riepen. Je tarief blijft helemaal hetzelfde, je factuur blijft ongewijzigd.

    • Wat moet ik doen om de Comfort Bonus te krijgen?

      Je hoeft niets te ondernemen om van de Comfort Bonus te genieten. Wanneer je minstens één maand klant bent bij Eneco, start je Comfort Bonus-traject automatisch. En bovendien helemaal gratis.

    • Waarom is de Comfort Bonus voor particuliere anders dan voor zakelijke klanten?

      De bijstand die we aanbieden is inhoudelijk helemaal gericht op gezinnen: fietsbijstand, home assistance, een verlengde bijstand op huishoudtoestellen en een gedeeltelijke betaling van de energiefactuur bij arbeidsongeschiktheid zijn in principe niet zo interessant voor een bedrijf. 

    • Is de Comfort Bonus er voor alle particuliere klanten?

      In sommige gevallen heb je als klant geen recht op de Comfort Bonus:

      - in de periode dat je energie afneemt aan een groepsaankooptarief.
      - zolang je energie afneemt met een van volgende producten:

                - Belgische Zon & Wind - Basic / Eneco Aardgas - Basic
                - Eneco Link (elektriciteit / aardgas)
                - Eneco Start (elektriciteit / aardgas)
                - Zon & Wind - Go / Eneco Aardgas - Go

      Heb je een van deze producten en wil je toch gebruik maken van de Comfort Bonus? Dan schakelen we je graag over naar een tariefplan waarbij deze bijstand inbegrepen is. Contacteer ons gerust op het nummer 015 25 66 66.

Nog steeds geen antwoord?

Vul dit veld in

Of bezoek onze hulp- en contactpagina voor alle hulplijnen.