2

Zonder zorgen met de Comfort Bonus

Als trouwe huishoudelijke klant kan je genieten van onze Comfort Bonus. Dit is een straf pakket aan diensten om je te ontzorgen op momenten dat het echt telt.

Bijstand nodig in België?
Bel 24/7 gratis naar 0800 23 211

Bijstand nodig in het buitenland?
Bel 24/7 gratis naar +32 2 773 62 96

 

Veelgestelde vragen

  • Wie moet ik contacteren om gebruik te maken van de bijstand?

    Wanneer het over een concreet geval gaat, moet je rechtstreeks Allianz Global Assistance contacteren om gebruik te maken van de bijstand. Zij weten dat je als Eneco-klant recht hebt op de bijstand. Ze zijn specialist in het vinden van de perfecte oplossing voor jouw specifiek probleem. Je kunt hen 24u op 24 en 7 dagen op 7 bereiken op het gratis nummer 0800 23 211. Vanuit het buitenland bel je hen op +32 2 773 62 96.

  • Ik ben in het verleden klant geweest bij Eneco. Heb ik meteen recht op de Comfort Bonus wanneer ik terugkeer?

    Helaas niet. Uiteraard zijn we blij om je terug te mogen verwelkomen als klant. Na 3 maanden heb je recht op Comfort Home, het bijstandspakket voor dringende technische problemen in huis. Na een jaar wordt de bijstand uitgebreid naar Comfort Home & Repair, en na twee jaar krijg je het volledige pakket (Comfort Home, Repair & Protect).  Op dewe pagina vind je een handig overzicht van waar je wanneer recht op hebt.

  • Kan ik mijn Comfort Bonus meenemen wanneer ik verhuis?

    Zeker! De Comfort Bonus is een beloning voor trouwe klanten. Als je als klant bij je verhuis bewust kiest om bij Eneco te blijven, dan blijven we die trouw uiteraard met veel plezier belonen. Let wel op dat je je verhuis meldt via onze website of My Eneco, zodat we er tijdig van op de hoogte zijn.

  • Waarom is de Comfort Bonus enkel voor particuliere en niet voor zakelijke klanten?

    De bijstand die we aanbieden is inhoudelijk helemaal gericht op gezinnen: fietsbijstand, home assistance, een verlengde bijstand op huishoudtoestellen en een gedeeltelijke betaling van de energiefactuur bij arbeidsongeschiktheid zijn in principe niet zo interessant voor een bedrijf. We bekijken nog alternatieven om ook onze trouwe zakelijke klanten verder te belonen.

  • Is de Comfort Bonus er voor alle particuliere klanten?

    In sommige gevallen heb je als klant geen recht op de Comfort Bonus:

    - in de periode dat je energie afneemt aan een groepsaankooptarief.
    - zolang je energie afneemt met een van volgende producten:

              - Belgische Zon & Wind - Basic / Eneco Aardgas - Basic
              - Eneco Link (elektriciteit / aardgas)
              - Eneco Start (elektriciteit / aardgas)
              - Zon & Wind - Go / Eneco Aardgas - Go

    Heb je een van deze producten en wil je toch gebruik maken van de Comfort Bonus? Dan schakelen we je graag over naar een tariefplan waarbij deze bijstand inbegrepen is. Contacteer ons gerust op het nummer 015 25 66 66.

    • Is de Comfort Bonus geëvolueerd met de tijd?

      De Comfort Bonus is sinds 01/06/2018 uitgebreid en opgezet als een gelaagd traject: vanaf drie maanden genieten gerechtigde klanten al van de HOME-module. Vanaf twaalf maanden wordt de Comfort Bonus uitgebreid met de REPAIR-module en vanaf 24 maanden nogmaals uitgebreid met de PROTECT-module. Die is volledig nieuw vanaf 01/06/2018. Bovendien is de Comfort Bonus opengesteld voor klanten die enkel een aardgascontract bij Eneco hebben.

    • Kan ik gebruik maken van de Comfort Bonus indien ik enkel aardgas afneem?

      Ja, sinds 01/06/2018 is de Comfort Bonus ook geldig voor huishoudens die enkel aardgas afnemen.

    • Ik heb een toestel dat niet meer werkt. Welke stappen onderneem ik best?

      Indien je een toestel hebt dat niet meer werkt en onder de voorwaarden voor verlengde bijstand valt, contacteer je best eerst rechtstreeks Allianz Global Assistance via het gratis nummer 0800 23 111. Ze zijn 24u op 24u beschikbaar, 7 dagen op 7. Belangrijk is dat je eerst Allianz Global Assistance belt aangezien zij niet kunnen tussenkomen indien je rechtstreeks met een leverancier of hersteldienst zou handelen.

    • Kan ik onbeperkt bijstand krijgen?

      Helemaal onbeperkt is de bijstand niet. Zo zijn bijvoorbeeld huishoudtoestellen slechts verzekerd vanaf het derde tot en met het vijfde levensjaar. Daarna worden de reparatiekosten in praktijk ook vaak hoger dan de restwaarde van het toestel.

      Het aantal interventies per jaar is ook beperkt. De specifieke beperkingen per onderdeel verduidelijken we in de algemene voorwaarden.

      Stel dat jouw specifieke geval niet meer onder de bijstand valt, maar je wordt toch graag geholpen. Dan zal onze partner Allianz Global Assistance jou als klant wel altijd bijstand bieden als je die nodig hebt. De kosten zal je dan wel zelf moeten betalen, maar je bent in ieder geval zeker van een uitstekende service.

      Voor een volledig overzicht, lees aandachtig de Algemene voorwaarden door.

    • Genieten al mijn gezinsleden van dezelfde bijstand?

      De Comfort Home en Comfort Home & Repair-module is geldig voor alle gezinsleden die op het leveringsadres voor elektriciteit en/of aardgas gedomicilieerd staan. Zij genieten helemaal mee van deze gratis dienst. De Comfort Home, Repair & Protect-module is enkel geldig voor de persoon die het energiecontract heeft afgesloten. Uiteraard ook kosteloos.

    • Hoeveel moet ik bijbetalen voor de Comfort Bonus?

      De Comfort Bonus is helemaal gratis! Als trouwe klant ben je heel belangrijk voor ons en dat tonen we maar al te graag. Daarom belonen we onze trouwe klanten die bewust kozen voor Eneco op zoveel mogelijk manieren. Vandaar dat we de Comfort Bonus in het leven riepen. Je tarief blijft helemaal hetzelfde, je factuur blijft ongewijzigd.

    • Wat moet ik doen om de Comfort Bonus te krijgen?

      Je hoeft niets te ondernemen om van de Comfort Bonus te genieten. Wanneer je minstens drie maanden klant bent bij Eneco, dan start je Comfort Bonus-traject automatisch. En bovendien helemaal gratis. Klik hier om zeker te zijn of jij recht hebt op de Comfort Bonus.

Nog steeds geen antwoord?

Vul dit veld in

Of bezoek hulp en contact voor alle hulplijnen